Arhiv za kategorijo ‘Registracija domen’

Registracija nacionalne domene: DA ali NE?

ponedeljek, oktober 12th, 2020

Kratek odgovor bi bil, vsekakor DA. V registraciji nacionalne domene se skriva kar nekaj pozitivnih lastnosti, seveda pa je v prvi vrsti pomembno vedeti, na obiskovalce katere države računate. Registracija nacionalne domene je vsekakor skoraj obvezna v primeru, da bo vaša spletna stran namenjena uporabnikom določene države.

V našem primeru je to domena .SI, za katero vemo, da je nacionalna domena Slovenije. Zakaj je to tako zelo pomembno, pa v nadaljevanju tega članka, kjer vam bomo skušali na kratko prikazati vse prednosti registracije nacionalne domene.

Registracija nacionalne domene - da ali ne?

Nacionalna domena vzbuja zaupanje

Kar predstavljajte si ,kakšen bi bil vaš občutek v primeru, da bi na spletu iskali neke informacije, ki se tičejo vsebine v slovenskem jeziku, potem pa bi med zadetki zagledali domeno s končnico .it, .hr ali podobno. Verjetno ne najboljši občutek, saj uporabniki spleta v Sloveniji že kar nagonsko iščemo nacionalne domene s končnico .SI.

Seveda ni nič narobe, ko gre za domeno .COM ali morda .NET. Tudi ti dve sta nam že dobro poznani in vemo, da gre za bolj splošno sprejeti domenski končnici. Vsekakor pa v primeru, da bo vaša spletna stran namenjena uporabnikom v različnih državah, registrirajte nacionalne domene vseh zajetih držav in dodajte tudi .COM in še kakšno, da vam je ne bi kasneje zagodla konkurenca.

Registracija nacionalne domene .SI je cenovno ugodna

Res je. Medtem ko so nekatere druge domenske končnice morda precej dražje, čeprav zanimive, pa je slovenska nacionalna domena .SI za nas zelo ugoden nakup. Tovrstno domeno lahko registriramo za okrog 8 do 10 € za eno leto. Torej, ob tem, da bo takšna domena bolje sprejeta med domačimi obiskovalci, bo tudi cenovno bolj ugodna.

Verjetno ni potrebno poudarjati, da gre v primeru nacionalne domenske končnice .SI za najbolj uporabljano domeno v Sloveniji. To pa hkrati pomeni tudi, da boste zelo težko našli prosto domeno po svojem okusu, razen v primeru, da registrirate domeno z imenom svojega podjetja ali pa kakšno besedno zvezo, ki ni med tistimi najbolj iskanimi.

Primerna je za vse vrste spletnih mest

Če v primeru končnice .COM velja, da gre dejansko za najbolj priljubljeno domensko končnico na svetu, ki jo vsi poznamo, pa je .SI vsekakor primerna za praktično vse vrste spletnih mest, ki bodo svoje obiskovalce iskale v Sloveniji.

Tako je takšna domenska končnica primerna za spletno stran, trgovino ali osebni blog. Kot zanimivost dodajmo, da lahko tovrstne domene registrirate za obdobje od enega do petih let (slednje je navadno tudi cenejše), seveda pa lahko domeno vsakokrat tudi podaljšate, saj imate kot njen lastnik prednostno pravico do podaljšanja.

Kako registrirati domeno .SI?

Sama registracija nacionalne domene .SI je enostavna. Registrirate jo lahko pri enem izmed spletnih podjetij, ki nudijo to storitev, sam potek registracije pa poteka po korakih. Najprej izberete želeno domeno, preverite, ali je še prosta, jo dodate v nakupovalno košarico in nadaljujete nakupni proces.

Plačilo navadno lahko izvedete na več načinov in po vpisu nekaj osebnih podatkov, je domena vaša. Tako jo že lahko uporabite za svoj projekt in postavite spletno stran, ali trgovino, ki bo naslednja spletna uspešnica pri nas.

Ste svoj posel že zaščitili z registracijo več domen?

četrtek, julij 4th, 2019

Morda se ta hip sprašujete, zakaj bi morali registrirati več domen, ko pa je za vas povsem dovolj ena? Dovolite, da vam razložimo, zakaj je to dobra ideja in zakaj je lahko zelo slaba tista, da ostanete le pri eni domenski končnici.

Odprli ste podjetje z imenom, za katerega ste se prej seveda prepričali, da ni enako ali podobno kot že katero drugo obstoječe (doma ali v tujini). Zdi se vam, da ste imeli zelo dober navdih pri iskanju ideje za ime podjetja in sedaj seveda potrebujete še spletno stran. Prvi korak je navadno registracija domene z imenom vašega podjetja. Če imate srečo, ta domena še ni bila registrirana s strani koga drugega in v nekaj klikih že postanete ponosni lastnik svoje domene.

Zaščita posla na spletu

Ker boste (denimo) poslovali v Sloveniji, se odločite za domensko končnico .si. Zadovoljno pomanete roke in nadaljujete z naslednjimi koraki. Priprava materialov in vsebin, izdelava spletne strani, … vse gre kot po maslu. Spletna stran je postavljena in nestrpno klikate po Googlu, kdaj in kje se bo pojavila. Tam pa vas čaka neprijetno presenečenje. Spletna stran s popolnoma enakim imenom, le drugo domensko končnico. Pa recimo, da je to .com.

Pred nakupom domene preverite konkurenco

Preglejte vse morebitne že zasedene domene z imenom vašega podjetja in možnimi različicami. Načeloma naj vas zanimajo končnice .si, .com, .net in .eu. Seveda v primeru, da nimate namena poslovati z drugimi državami. Če temu ni tako in boste dejavni denimo na nemškem trgu, potem vsekakor zakupite tudi domeno .de.

Zakaj je to pomembno? Enostavno zaradi tega, ker iskalniki, kot je Google, med zadetke visoko uvrščajo spletne strani, ki stojijo na nacionalnih domenah. Če je oseba, ki brska s pomočjo iskalnika, doma v Sloveniji, ji bodo najvišje predstavljene spletne strani z domensko končnico .si in tiste splošne, kot so .com, .net in eu.

Ljudje si težko zapomnimo končnico domene

Če vprašate nas, je to nekako podobno kot v primeru, ko vam nekdo predstavi nekoga, za katerega ste prepričani, da ga ne boste več videli. Ime si v takšnem primeru marsikdo zelo težko zapomni. Če gre za naziv spletne strani, za katero ste morda slišali po radiu in vas njena vsebina zanima, pa si boste ime najverjetneje zapomnili. Ampak domensko končnico, … khm, to pa je že popolnoma druga zgodba.

Kar storite doma, je, da vtipkate ime domene v Google in kliknete na prvo domeno, ki nosi to ime. Povsem lahko se zgodi, da boste pristali na napačni strani. Najslabše, kar pa se vam kot lastniku domene lahko zgodi, je, da uporabnik iskalnika pristane na konkurenčni strani, kjer bo dobil vse podatke ali izdelke, ki bi jih sicer tudi na vaši. V tem primeru vaše strani najbrž niti ne bo obiskal.

Zaščitite torej svoj posel z registracijo več domen. In ne, ni vam potrebno na vsaki postaviti svoje spletne strani. Dovolj bo, da to storite na tisti, za katero ste se odločili, da bo primarna, nato pa s preostalih promet enostavno preusmerite nanjo. Če ne boste vedeli, kako, vam bo pri tem pomagal ponudnik spletnega gostovanja, kjer imate zakupljen paket. No, vsaj pri NEOSERV je zagotovo tako.

Kako izbrati kar najboljšega registrarja domen?

torek, april 10th, 2018

Ste se znašli tik pred registracijo domene? Imate že izbrano domensko ime, določeno ustrezno domensko končnico, prav tako pa ste s pomočjo našega preverjalnika domen prepričali, da je domena prosta za registracijo? Potem je prav zares čas za registracijo, vprašanje pa je, pri katerem registrarju boste domeno registrirali.

Po podatkih Register.si je v tem trenutku v Sloveniji mogoče domeno .SI registrirati pri kar 96 registrarjih. Lahko si mislite, da jih je v tujini še veliko več. Izbira je torej vse prej kot enostavna, še posebej, če se z registracijo domene srečujete prvič.

Register.si podatki

Zato vam v nadaljevanju predstavljamo glavne dejavnike, ki jih morate upoštevati pri izbiri registrarja, na koncu pa vam bomo podali še konkreten nasvet, kje registrirati domeno.

6 nasvetov za izbiro registrarja domen

1. Dobra podpora. Izberite registrarja, ki vam bo vedno na voljo. Ne bo dovolj, da vam je na razpolago le med delavniki od 8. do 16. ure. Podporna služba mora biti dosegljiva 24 ur na dan. Vse dni v letu, tudi med vikendi in prazniki. Namreč, če spletna stran zaradi vam neznanega razloga preneha delovati, si boste zagotovo želeli, da vam podpora pomaga v najkrajšem možnem času.

2. Ugodne cene. Lastnost kakovostnega registrarja predstavljajo tudi ugodne cene domen, kar bi marsikdo postavil na prvo mesto. Mi pa smo cene namerno postavili šele na drugo mesto, sej se nam podpora zdi pomembnejša. Cena registracije ne odraža le cene domene, temveč tudi povezane storitve, do katerih vam po nakupu pripada pravica.

3. Brezplačen e-poštni predal. Le redki registrarji ponujajo opcijo, da si po registraciji domene lahko v naročniškem centru ustvarite e-poštni predal za posredovanje e-pošte na izbrati e-račun. To pomeni, da si denimo z e-naslova info@vasadomena.si posredujeta vsa prejeta sporočila na ime.priimek@gmail.com ali kateri koli drug e-poštni naslov.

4. Brezplačno DNS gostovanje. Storitev brezplačnega DNS gostovanja vam omogoča, da domeni vpišete poljubne DNS zapise in jo tako usmerite na poljuben strežnik.

5. Takojšnja registracija domene. Kriterij takojšnje registracije izpolnjuje večina kakovostnih registrarjev. Vsekakor pa, če naletite na registrarja, ki vam bo domeno registriral šele naslednji dan po prejetem plačilu, kar hitro poiščite drugega.

6. Možnost urejanja podatkov. Nujno je, da domeni lahko kadar koli sami vpišete želene DNS zapise. Prav tako je več kot zaželeno, da imate omogočen dostop do spremembe kontaktnih podatkov ter podatkov o nosilcu domene.

Priporočilo, kje opraviti registracijo domene

Prasicek.siVseh šest kriterijev, predstavljenih v današnjem prispevku, izpolnjuje registrar Prasicek.si, ki nudi domene po ugodnih cenah. Izbirate lahko med generičnimi, nacionalnimi in tematskimi domenami, prav tako pa vam je na voljo WHOIS zaščita, s katero zakrijete podatke o lastniku domene.

Prasicek.si registracijo domen omogoča že od leta 2010. Velja za zanesljivega registrarja z vrhunsko ekipo za podporo naročnikom, na katero se lahko obrnete vse dni v letu. Hitro odzivna ekipa vam bo odgovorila na vsakršno vprašanje, seveda pa vam bo z veseljem tudi priskočila na pomoč.

Obiščite spletno stran Prasicek.si in preverite cene več kot 400 različnih domenskih končnic.

Registracija domene .ONLINE

sreda, september 6th, 2017

Poudarite svojo predstavitev na spletu z domeno, ki je namenjena prav temu. Online je namreč angleški izraz, ki pomeni “na spletu”. Gre za domeno, ki je na voljo od leta 2015, da gre za učinkovito in prepoznavno domeno pa govori dejstvo, da je bila registrirana že v več kot 230 državah sveta.

Domena .ONLINE

Prednosti domene .ONLINE

Potencialni kupci morda ne pričakujejo, da bodo vaš produkt našli na spletu, vi pa prav z domeno .ONLINE lahko spremenite ta pričakovanja. Poglejmo samo nekaj uporabnih domen s to domensko končnico:

  • kuharske-knjige.online,
  • delavnica.online,
  • pravni-nasveti.online,
  • podarim.online.

Dodana vrednost

Domena .ONLINE spada med tiste tematske domene, ki so hitro zapomljive in med spletnimi obiskovalci veljajo za zaupanja vredne. Ne glede na področje ustvarjanja lahko z njeno registracijo izboljšate svojo spletno prisotnost.

Priljubljenost

Omenili smo že, da je bila domena registrirana že skoraj po celem svetu. Ko je leta 2015 prišla na trg, je v kratkem času zabeležila 38.000 registracij, v prvem letu pa že 350.000. Do danes je število njenih registracij preseglo 660.000.

Odlična alternativa najbolj priljubljeni domeni

Prav tako predstavlja odlično alternativo pogosto zasedeni domeni .COM. Ker število njenih registracij še ne presega enega milijona, obstaja dobra možnost, da vaša želena domena s končnico .ONLINE še ni zasedena.

Dostopnost

Domena .ONLINE nima nobenih omejitev pri registraciji. Registrirajo jo lahko posamezniki in podjetja, ne glede na področje ustvarjanja.

Dejstva o domeni .ONLINE

Za konec smo pripravili še nekaj zanimivih dejstev o .ONLINE domeni:

  • Med novimi tematskimi domenami so spletne strani s to domeno na 3. mestu po številu spletnih obiskovalcev.
  • Velja za najbolj priljubljeno tematsko domeno v Nemčiji, Franciji, na Poljskem in v Vietnamu.
  • Večinoma se uporablja v poslovnem svetu in na področju spletnih trgovin.
  • Najbolj pogost primarni jezik na straneh z domeno .ONLINE je angleščina, sledijo pa nemščina, kitajščina in ruščina.

Podaljšanje domene – dobro je vedeti

torek, april 25th, 2017

Spletna domena se ob registraciji običajno registrira za obdobje enega leta. To je čas, ko se bo gotovo izkazalo, ali je spletna stran na tej domeni rentabilna oziroma vam lahko prinese rezultate, ki jih od nje pričakujete. Prav tako je obdobje enega leta primerno za obširnejšo analizo, s katero ugotovimo, kaj vse je pri spletni strani potrebno popraviti, da bo še boljša, kako jo nadalje razvijati ter kakšne cilje si lahko postavimo za njeno boljšo rast.

Podaljšanje domene

Ko obdobje enega leta že skoraj mine, vas bo vaš registrar opozoril, da se približuje čas za podaljšanje domene. Na podlagi podatkov analize se boste tako odločili, ali vam podaljšanje ustreza ali pa je vaša spletna stran projekt, ki ni smiseln in je bolje domeno s spletno stranjo vred ukiniti ter se raje lotiti nečesa novega.

Kaj morate vedeti o podaljšanju domene?

Domeno lahko podaljšujete po eno leto, lahko pa se odločite tudi za daljše časovno obdobje, vse do desetih let. To velja za večino domen, ne pa za čisto vse. Pri nekaterih so izjeme in je podaljševanje urejeno drugače. Za nacionalno domeno .si na primer velja, da je podaljšanje domene možno opraviti za največ pet let. Če imate registrarja, ki dobro skrbi za svoje stranke, vas bo ta o pravem času in primernem načinu podaljšanja seveda obvestil.

Običajno se registrar na vas obrne prek elektronske pošte, ki ste jo vnesli ob registraciji domene. Če računate na telefonski klic, tega najverjetneje ne boste prejeli. Ko domeno registrirate, bodite torej pozorni, da vnesete e-poštni naslov, ki ga redno uporabljate. Na ta način na pravočasno podaljšanje domene zagotovo ne boste pozabili.

Kadar se odločite za prenos domene k drugemu ponudniku, je ravno tako potrebna pazljivost. Za domeno .si velja, da je ob prenosu ni nujno tudi podaljšati, za mnoge druge pa ravno obratno – hkrati s prenosom se poskrbi za podaljšanje.

Zakaj je potrebno pravočasno podaljšanje domene?

Če domene ne podaljšate, lahko ostanete brez nje in vaša spletna stran postane nedostopna. Domene sicer ne boste izgubili kar tako, saj po poteku najprej preide v tako imenovano karanteno, ko jo lahko podaljšate le vi (pri tem lahko nastanejo dodatni stroški!).

Pri domenah s končnico .si je omogočeno, da domena ostane vaša brez dodatnih stroškov, v kolikor se za podaljšanje odločite v roku 30 dni od njenega poteka. Do takrat se namreč nahaja v karanteni, torej ni prosta za druge interesente. Pri mnogih drugih domenah pa se takšna nepazljivost »kaznuje« oziroma vam ob zapoznelem podaljšanju ponudijo možnost ponovne uporabe za plačilo. To je lahko tudi zelo visoko, zato se izplača biti dosleden.

Največkrat do nevšečnosti pride predvsem pri tistih lastnikih spletnih strani, ki imajo večje število strani in tudi večje število domen. Običajno je najbolje, da imajo te registrirane s pomočjo manjšega števila registrarjev, vsa obvestila o potekih pa prejemajo na isti kontaktni elektronski naslov. Tako se datum za podaljšanje domene težje »izmuzne« oziroma se nanj težje pozabi.

5 dodatnih stvari, o katerih morate razmisliti, ko kupujete domeno

torek, september 20th, 2016

Izbira domene lahko odločilno vpliva za uspešno predstavitev na spletu. Skoraj vedno je dobro upoštevati osnovna pravila, ki veljajo pri izbiri:

  • izberite kratko ime domene,
  • domena naj predstavlja vašo blagovno znamko,
  • v imenu ne uporabljajte številk, šumnikov in posebnih znakov,
  • izberite ustrezno domensko končnico,
  • pazite na kršitev avtorskih pravic,
  • registrirajte več domen,
  • itn.

Izbira domene

Poleg osnovnih pravil pa je dobro upoštevati še dodatne nasvete, s katerimi boste še bolj učinkovito dosegli svojo ciljno publiko ali stranke.

1. Lokalna usmerjenost

Če ponujate produkte, ki so vezani izključno na lokalno skupnost, potem razmislite o lokalnem imenu domene. S tem lahko učinkovito prehitite konkurenco, saj bodo vaši obiskovalci že iz imena domene izvedeli, kje lahko najdejo vaše produkte. Glede na to, da je Slovenija dokaj majhen trg, velja ta nasvet upoštevati samo pri spletnih straneh, ki so usmerjena na večja slovenska mesta.

Nekaj primerov lokalno usmerjenih domen:

  • izleti-ljubljana.si
  • mariborska-podjetja.org
  • kranjski-obrtniki.si

Lokalna domena

Umestitev kraja v ime domene lahko pozitivno vpliva tudi na optimizacijo za iskalnike (ang. SEO). Ko obiskovalci na spletu iščejo določen produkt, po navadi zraven vpišejo tudi lokacijo. V takem primeru bo vaša spletna stran uvrščena višje med prikazanimi rezultati iskanja.

2. Naredite raziskavo

Preden registrirate domeno, je zelo pomembno, da preverite, ali želena domena ni že zasedena ali zaščitena s strani drugega posameznika ali podjetja. Prav tako preverite, da ni bila registrirana že kdaj v preteklosti. Lahko se namreč zgodi, da se določene domene drži slab sloves ali pa ima povezave na različnih nekakovostnih ali nezakonitih spletnih straneh. Njena registracija vam tako lahko prinese več škode kot koristi.

Po drugi strani pa vam lahko domena, ki je bila v preteklosti že registrirana, prinese dodatne prednosti. Če gre za priljubljeno pretečeno domeno, vam lahko njena registracija pomaga k hitrejši in učinkovitejši prepoznavnosti na spletu.

3. Enostavna izgovorjava

Tudi če ste upoštevali eno od osnovnih pravil in registrirali kratko domeno, to še ne zagotavlja uspeha. Prav tako je pomembno, da je domena lahko izgovorljiva. Danes še vedno velja, da vam ustno izročilo lahko prinese veliko strank. Če boste uporabili enostavno, lahko izgovorljivo domeno, si jo bo zapomnilo več ljudi, kar bo pomenilo več obiska na vaši spletni strani in potencialno povečanje prihodka. Preprosto izgovorljiva domena je torej bolj zapomljiva, kar je velik dodaten plus.

Primeri dobro in slabo izgovorljivih domen:

  • kupujem.si
  • gradnja.com
  • gaw3rrokq.net
  • klub-sivka.org
  • 24zhšspletninaslov.com
  • če3q2.si

Ali opazite razliko med njimi? Katere od teh domen bi si enostavno zapomnili in katerih nikoli?

Zapomljiva domena

4. Ne uporabljate ključne besede po nepotrebnem

Ključna beseda v domeni ima zagotovo lahko vpliv na SEO, vendar ne v takem obsegu, kot je to veljalo še nekaj let nazaj. Google je namreč spremenil iskalne logaritme, zaradi katerih uporaba ključne besede ali besed ne vpliva bistveno na boljše rezultate v iskalniku, če se iskana beseda nahaja v imenu vaše domene.

Z uporabo ključne besede v domeni se omejite na posamezen produkt, kar lahko predstavlja težavo, če boste v prihodnosti razširili svojo ponudbo. Poglejmo si nekaj primerov, kjer domena omejuje vašo (potencialno) ponudbo:

  • vijaki-pokorn.si
  • kosnja-trave.com
  • prodaja-vrat.eu

5. Uporaba besednih zvez

Uporaba ključne besede ni vedno prava izbira, svetujemo vam povezavo blagovne znamke in ključne besede ali samo uporabo blagovne znamke. Če na primer želite prek spleta prodajati knjige, bi lahko registrirali domeno prodaja-knjig.com. Takšna domena predstavlja precej omejitev, kar se tiče prepoznavnosti in ustvarjanja blagovne znamke, saj sta uporabljeni kar dve ključni besedi, ki se zelo pogosto uporabljata na spletu. Mnogo bolj učinkovita je izbira ključne besede in blagovne znamke, npr. knjige-novak.si.

Še nekaj primerov, kako lahko z uporabo blagovne znamke ustvarite bolj učinkovite domene:

  • frizerske-storitve.com –> frizerstvo-glavnik.com
  • gostinstvo-polna-miza.si –> polnamiza.si
  • prodaja-sobnih-koles.eu –> kolesa-gorjup.eu
  • mizarski-izdelki.si –> mizarstvo-ostruzek.si

5 najpogostejših napak pri registraciji domene

četrtek, avgust 18th, 2016

Čeprav je registracija domene povsem preprosta, saj morate le poiskati registrarja in se sprehoditi skozi nekaj korakov postopka registracije, pa vseeno lahko pride do kar nekaj napak. Nekatere izmed njih so za posel usodne, spet druge je mogoče enostavno odpraviti.

Registracija domene - napake

Da boste registrirali domeno, s katero boste hitro osvojili svojo ciljno publiko spletnega občinstva, se izognite petim najpogostejšim napakam. V kolikor boste naše nasvete upoštevali, svoje odločitve glede registracije domene ne boste obžalovali.

1. Izbira slabega imena domene

Največja napaka, ki jo lahko naredite, je, da izberete slabo domensko ime. Najboljši nasveti, ki vam jih lahko ponudimo, pa so naslednji:

  • Izberite ime, ki je kratko (do 10 znakov) in si ga je lahko zapomniti.
  • V imenu domene naj ne bo vezajev in številk, saj sploh slednje lahko nakazujejo na »spammy« domeno.
  • Z imenom domene predstavljajte svojo blagovno znamko. Če boste domeno registrirali zato, da boste na spletni strani predstavili svoje podjetje, pa bo najbolje, da je domena kar enaka imenu vašega podjetja.
  • V kolikor bi na spletni strani radi predstavili kakšno dejavnost, pa bo dobro, da v ime domene vključite ključno besedo. Na ta način bodo vaši obiskovalci lahko že takoj vedeli, o čem boste pisali.

2. Izbira napačne domenske končnice

Druga napaka, ki je prav tako precej pogosta in večkrat tudi usodna, je izbira neustrezne domenske končnice. Če denimo ciljate na prebivalce Nemčije, registrirali pa ste domeno s končnico .si, ste pošteno brcnili mimo. Držite se naslednjih navodil:

  • Najbolje bo, da registrirate nacionalno domeno države, na katere uporabnike ciljate.
  • Če je tudi ta zasedena ali pa obstajajo omejitve, ki vam registracijo domene preprečujejo, registrirajte domeno .eu.
  • Če je tudi ta zasedena, registrirajte domeno .com ali .net.
Domenske končnice

 

Obstaja še ena možnost. Registrirate lahko eno izmed novejših domen, ki jih pogosto označujemo z izrazom »tematske domene«. Sem spadajo domenske končnice, kot so .guru, .bar, .ninja, .tips, .diet in številne druge. Te domenske končnice večinoma pridejo v poštev le v primeru spletne strani v angleškem jeziku.

3. Napačna izbira registrarja

Ena izmed petih napak je napačna izbira ponudnika domen, ki mu pravimo tudi registrar. Do te napake pride največkrat zato, ker želijo naročniki za domeno zapraviti čim manj denarja. Pri izbiri registrarja upoštevajte naslednje:

  • Odločite se za domačega registrarja, saj ga boste v primeru težav lahko vedno poklicali. Običajno so domači registrarji bolj odzivni tudi prek e-maila, saj imajo mnogo manj naročnikov kot veliki tuji registrarji.
  • Domeno registrirajte pri verodostojnem registrarju, ki se lahko pohvali z večjim številom strank (vsaj 3000).
  • Pred registracijo se pozanimajte, kako izgleda naročniški center, kaj vse v njem lahko urejate in kaj o njem porečejo drugi.
  • Poiščite forume in bloge, kjer boste našli pozitivne in negativne kritike za različne registrarje. Tudi na našem blogu smo že večkrat omenjali nekatere domače registrarje, predvsem NEOSERV.SI, s katerim smo daleč najbolj zadovoljni.

4. Vpis napačnih kontaktnih podatkov

Ob registraciji domene morate vpisati tudi nekaj svojih podatkov, v kolikor pa domeno registrirate na podjetje, boste morali podati tudi ime podjetja ter davčno številko.

Vnesite resnične podatke, saj imate v nasprotnem primeru lahko težave. Prav tako bodite pozorni, da se ne zatipkate. Še posebej pri e-poštnem naslovu, saj boste nanj prejeli obvestila, povezana z domeno. Na kontaktni e-naslov bodo prihajala tudi sporočila glede pravočasnega podaljšanja domene. In če boste ta sporočila spregledali, je le vprašanje časa, kdaj boste domeno pozabili podaljšati.

5. Prekratko obdobje zakupa domene

Pri tem sicer ne gre za tipično napako, a če veste, da boste določeno domeno zagotovo uporabljali dlje časa, ne le eno leto, se vam jo izplača registrirati za daljše obdobje, na primer za pet let. Razlogi za to so (najmanj) trije:

  • Razmišljanje o podaljšanju domene boste lahko odložili za dolgih pet let. V tem obdobju tudi ne bo možnosti, da bi ostali brez domene. Razen seveda v primeru, da kršite kakšne pogoje, kar je zelo redko.
  • Z registracijo za daljše obdobje boste pri večini registrarjev deležni večjega popusta. Poleg tega se boste izognili možnosti višjih cen v prihodnosti, če bi cene vrhnjih domen narasle.
  • Dolžina zakupa domene naj bi bil tudi eden izmed mnogih faktorjev, na podlagi katerih Google v svojem iskalniku razvršča rezultate. Če bo Google videl, da ste domeno registrirali za dlje časa, bo vedel, da s projektom mislite resno. Posledično vas bo uvrstil na višja mesta.

Registracija domene po korakih

sreda, julij 22nd, 2015

Registracija domeneImajo vsi vaši sorodniki, prijatelji in sodelavci postavljeno svojo spletno stran? No, prav vsi zagotovo ne, dejstvo pa vsekakor je, da je lastnikov spletišč iz dneva v dan več. Če bi se radi do svoje spletne strani dokopali tudi sami, boste morali poskrbeti za troje. Registrirati boste morali svojo domeno, zakupiti spletno gostovanje in seveda tudi izdelati spletno stran. Za slednje se lahko obrnete na agencijo, ki se ukvarja z izdelavo spletnih strani, če pa imate vsaj nekaj izkušenj, si lahko postavite preprosto WordPress ali Joomla stran kar sami.

Danes ne bomo pisali o izdelavi oziroma postavitvi spletne strani, temveč bomo več besed namenili prvi izmed treh prej omenjenih storitev, torej registraciji domene. Da bo vse popolnoma razumljivo, pojdimo kar lepo po korakih. Naj dodamo še, da v prispevku predpostavljamo, da ste domeno že izbrali – da ste se odločili tako za ime domene kot domensko končnico, in da je domena prosta za registracijo.

1 – izbor registrarja

Prvi korak je izmed vseh najtežji, a tudi ta ni tako zahteven, kot se morda zdi na prvi pogled. Že res, da je v Sloveniji zelo veliko registrarjev, a le pri redkih se domeno dejansko izplača registrirati. Nekateri registrarji, tudi večji in bolj poznani, imajo cene postavljene previsoko. 20 € za .si ali .com domeno je absolutno preveč, zato takšnih ponudb sploh ne glejte. Oglejte si ponudnika registracije domen Neoserv, kjer boste domeno dobili po mnogo ugodnejši ceni, hkrati pa boste imeli zagotovljeno tudi 24-urno prijazno pomoč, če jo boste slučajno potrebovali.

2 – vnos domene v obrazec za registracijo

Izbor domeneNa spletni strani registrarja boste lahko našli polje, v katerega je potrebno vnesti domeno. V večini primerov morate vtipkati ime domene skupaj s končnico (primer: moja-domena.net), pri nekaterih pa je potrebno vnesti le ime domene (primer: moja-domena), medtem ko domensko končnico izberete iz pripadajoče tabele – obkljukate želeno končnico. Če se boste slučajno zatipkali, vam lahko povemo, da še zdaleč ne boste prvi. Kar vam želimo povedati, je, da trikrat preverite, če ste domeno vpisali pravilno. Ko je domena enkrat registrirana, njenega imena namreč ne morete več spreminjati. Ostane vam le, da registrirate še eno domeno.

3 – možnost zakupa spletnega gostovanja

Registrarji domen so pogosto tudi ponudniki spletnega gostovanja. Ko dodate izbrano domeno v košarico, vas sistem običajno povpraša, če želite zakupiti tudi spletno gostovanje (prostor na strežniku, kjer bo gostovala vaša spletna stran). Ta storitev je za delovanje spletne strani nujna, vendar pa ni nujno, da jo zakupite pri istem ponudniku, kjer želite registrirati domeno. Če ste se torej odločili, da boste spletno gostovanje zakupili drugje, ta korak enostavno preskočite – v takšnem primeru se prepričajte, da se v vaši košarici nahaja le domena.

4 – vnos podatkov o nosilcu domene

Podatki nosilca domeneV naslednjem koraku boste morali v polja vnesti svoje podatke, saj mora vsaka domena imeti svojega nosilca. Domeno lahko registrirate kot fizična ali pravna oseba. V primeru, da ste fizična oseba, boste morali vnesti ime, priimek, svoj domači naslov, elektronski naslov in najverjetneje tudi telefonsko številko. Če pa boste domeno registrirali kot pravna oseba, boste morali namesto domačega naslova vnesti naslov podjetja, poleg tega pa tudi davčno številko. Prav tako se bo nekje nahaja opcija, ali ste zavezanec za DDV ali ne. Ko vnesete vse potrebne podatke, lahko nadaljujete še na zadnji korak.

5 – način plačila

V zadnjem koraku izbirate med načini plačila. Največji registrarji vam na razpolago nudijo:

  • bančno nakazilo (plačilni nalog UPN)
  • plačilo s kreditno kartico
  • plačilo prek PayPal
  • plačilo z Moneto
  • plačilo z Bitcoini

Registracijo domene bo registrar opravil takoj, ko na transakcijski račun prejme plačilo. V primeru bančnega nakazila bo to verjetno šele naslednji dan, zato bo, če se vam z registracijo mudi, bolj primeren drug način plačila. Če imate na voljo le plačilo prek plačilnega naloga UPN, vendar želite, da je domena registrirana takoj, se obrnite direktno na registrarja in ga povprašajte, ali je to slučajno mogoče. Za ponudnika Neoserv vam lahko povemo, da vam bodo domeno registrirali, če jim pošljete zaslonsko sliko plačila, ki bo izvedeno naslednji dan.

Naj registriram .si ali .com domeno?

ponedeljek, junij 29th, 2015

Pri izbiri domene nimamo težkega dela, saj je treba izbrati le dva dela – samo ime in domensko končnico. Vseeno pa vsaka od teh odločitev terja kar nekaj premisleka, če želimo, da bo nova domena trden temelj za uspešno spletno stran. Pri imenu domene imamo skoraj popolnoma proste roke, saj smo omejeni le z dolžino imena in naborom razpoložljivih znakov. Drugače je pri domenskih končnicah, kjer moramo izbirati med bistveno ožjim naborom, pa tudi pomeni posameznih končnic so različni. Tako .si domena pove nekaj drugega kot enako poimenovana .com domena, kar lahko izrabimo v svojo korist.

.si domena VS .com domena

Torej, registrirati .si ali .com domeno? Dejavnikov, ki vplivajo na izbiro, je kar nekaj. Najprej moramo razlikovati med dvema tipoma domenskih končnic – .si domena nakazuje na slovensko spletno stran, torej gre za državno domeno, medtem ko .com domena ne pove ničesar o lokaciji, le o vrsti vsebine, ki je v tem primeru komercialna. Končnico bomo torej izbirali na podlagi lokacije spletne strani oziroma ciljnega trga, ter vrste vsebine strani. Sicer je .com domena dobra izbira v skoraj vsakem primeru, saj se danes uporablja po vsem svetu, medtem ko je .si primerna le za slovenski trg.

Domena .com je univerzalna, poceni in dostopna pri praktično vseh registrarjih. Je pa prednost .si domene domačnost na slovenskem geografskem področju, kar doda nekaj zaupanja obiskovalcem. Prav tako je lokalna domena dobra izbira za tiste spletne strani, pri katerih mora biti jasna njihova lokacija, na primer pri spletnih predstavitvah podjetij.

Lokalna domena

Izbira končnice domene lahko naredi veliko razliko, zato je treba odločitev sprejeti premišljeno. Pogosto je pametno izbrati kar obe domeni, saj dodatna domena pač ne predstavlja velikega stroška, lahko pa precej pomaga pri utrjevanju spletne prisotnosti in zaščiti pred konkurenco.

Če moramo podati končno odločitev – izberite .si domeno za spletne strani, namenjene slovenskemu trgu, ter .com domeno za globalno usmerjene strani.

Zakaj bi registrirali premium domeno?

četrtek, november 13th, 2014

Če še niste slišali za tako imenovane premium domene, naj najprej razložimo, o čem sploh teče beseda. Premium domena ima posebno domensko končnico, ki že sama po sebi nakazuje na tematiko spletne strani. Najbolje bo, da podamo nekaj primerov.

Premium domene

.bar

Predpostavimo, da si lastite lokal, zdaj pa bi radi imeli še spletno stran, kjer bi predstavili več podrobnosti o svojem lokalu, njegovi lokaciji, ponudbi, posebnih dogodkih ipd. V tem primeru lahko zakupite premium domeno .bar, s katero boste obiskovalcu že takoj dali vedeti, čemu je spletna stran namenjena.

.coffee

V kolikor bi preko spleta radi prodajali kavo, bo premium domena .coffee kot nalašč za to. Zakaj bi registrirali domeno .com ali .net, če lahko izstopite iz ustaljenih navad spletnih trgovcev in registrirate nekaj povsem drugačnega, kar si bodo obiskovalci zagotovo bolje zapomnili?

.guru

Ste mojster na svojem področju? Vrhunski oblikovalec vizitk, spletnih strani ali logotipov, morda odličen zavarovalniški agent, kuhar ali dober poznavalec spletnega marketinga? Registrirajte premium domeno s končnico .guru in dajte svojim obiskovalcem jasno sporočilo, da bodo od vas deležni le najboljših nasvetov.

Premium domene so primerne predvsem za spletne strani v angleščini

Ker domenske končnice premium domen večinoma izhajajo iz angleškega jezika, so le-te najprimernejše za spletne strani, ki ciljajo na angleško govoreči trg. Izbira premium končnic je zares velika, med najbolj priljubljene pa sodijo:

.agency .company .jobs .reviews
.bar .cool .marketing .services
.camera .estate .name .tips
.cash .financial .photos .today
.club .guru .recipes .xxx

 

Prepoznavnost in razpoložljivost

Glavna prednost premium domene je zagotovo v njeni drugačnosti. Z nekaj malega izvirnosti lahko registrirate domeno, s katero boste mnogo lažje zgradili prepoznavnost blagovne znamke, poleg tega pa si jo bodo obiskovalci tudi precej hitreje in lažje zapomnili.

Domenska končnica .coffee

Se vam ne zdi, da se black.coffee sliši bolje kot blackcoffee.com? Tudi kids.shoes se hitreje vtisne v spomin kot kidsshoes.net, mar ne? Takšnih primerov je praktično neomejeno, le od vaše domišljije in izvirnosti je odvisno, kako zanimivo ime si boste izbrali.

Poleg prepoznavnosti imajo premium domene vsaj še eno omembe vredno prednost predvsem pred .com, pa tudi pred .net domenami. Domene z omenjenima domenskima končnicama so namreč že izjemno zasičene, kar pomeni, da boste le stežka našli ime, ki bo še vedno na voljo za registracijo. Pri premium domenah pa gre za relativno nove gTLD domenske končnice, zato boste mnogo lažje našli domeno, ki še ni registrirana.

Želite registrirati svojo premium domeno?

Če ste na vprašanje odgovorili pritrdilno, si oglejte seznam premium domen (KLIK), nato pa uporabite iskalnik prostih domen www.preveri.si in poiščite svojo. Pohitite, da vas kdo ne prehiti!