Morda se ta hip sprašujete, zakaj bi morali registrirati več domen, ko pa je za vas povsem dovolj ena? Dovolite, da vam razložimo, zakaj je to dobra ideja in zakaj je lahko zelo slaba tista, da ostanete le pri eni domenski končnici.
Odprli ste podjetje z imenom, za katerega ste se prej seveda prepričali, da ni enako ali podobno kot že katero drugo obstoječe (doma ali v tujini). Zdi se vam, da ste imeli zelo dober navdih pri iskanju ideje za ime podjetja in sedaj seveda potrebujete še spletno stran. Prvi korak je navadno registracija domene z imenom vašega podjetja. Če imate srečo, ta domena še ni bila registrirana s strani koga drugega in v nekaj klikih že postanete ponosni lastnik svoje domene.
Ker boste (denimo) poslovali v Sloveniji, se odločite za domensko končnico .si. Zadovoljno pomanete roke in nadaljujete z naslednjimi koraki. Priprava materialov in vsebin, izdelava spletne strani, … vse gre kot po maslu. Spletna stran je postavljena in nestrpno klikate po Googlu, kdaj in kje se bo pojavila. Tam pa vas čaka neprijetno presenečenje. Spletna stran s popolnoma enakim imenom, le drugo domensko končnico. Pa recimo, da je to .com.
Pred nakupom domene preverite konkurenco
Preglejte vse morebitne že zasedene domene z imenom vašega podjetja in možnimi različicami. Načeloma naj vas zanimajo končnice .si, .com, .net in .eu. Seveda v primeru, da nimate namena poslovati z drugimi državami. Če temu ni tako in boste dejavni denimo na nemškem trgu, potem vsekakor zakupite tudi domeno .de.
Zakaj je to pomembno? Enostavno zaradi tega, ker iskalniki, kot je Google, med zadetke visoko uvrščajo spletne strani, ki stojijo na nacionalnih domenah. Če je oseba, ki brska s pomočjo iskalnika, doma v Sloveniji, ji bodo najvišje predstavljene spletne strani z domensko končnico .si in tiste splošne, kot so .com, .net in eu.
Ljudje si težko zapomnimo končnico domene
Če vprašate nas, je to nekako podobno kot v primeru, ko vam nekdo predstavi nekoga, za katerega ste prepričani, da ga ne boste več videli. Ime si v takšnem primeru marsikdo zelo težko zapomni. Če gre za naziv spletne strani, za katero ste morda slišali po radiu in vas njena vsebina zanima, pa si boste ime najverjetneje zapomnili. Ampak domensko končnico, … khm, to pa je že popolnoma druga zgodba.
Kar storite doma, je, da vtipkate ime domene v Google in kliknete na prvo domeno, ki nosi to ime. Povsem lahko se zgodi, da boste pristali na napačni strani. Najslabše, kar pa se vam kot lastniku domene lahko zgodi, je, da uporabnik iskalnika pristane na konkurenčni strani, kjer bo dobil vse podatke ali izdelke, ki bi jih sicer tudi na vaši. V tem primeru vaše strani najbrž niti ne bo obiskal.
Zaščitite torej svoj posel z registracijo več domen. In ne, ni vam potrebno na vsaki postaviti svoje spletne strani. Dovolj bo, da to storite na tisti, za katero ste se odločili, da bo primarna, nato pa s preostalih promet enostavno preusmerite nanjo. Če ne boste vedeli, kako, vam bo pri tem pomagal ponudnik spletnega gostovanja, kjer imate zakupljen paket. No, vsaj pri NEOSERV je zagotovo tako.