Razmišljate o postavitvi novega bloga, ki bi ga postavili na domeno .BLOG? Ste lastnik oglaševalske agencije, zdaj pa se spogledujete s končnico .AGENCY, ki bi bila za vaš posel naravnost idealna? Morda nameravate postaviti novičarski portal v angleškem jeziku, ravno pa ste opazili, da obstaja temu namenjena domenska končnica .NEWS?
Podobnih primerov bi lahko našteli še ogromno, saj danes obstaja že več kot 1.200 tematskih domen. Glavni razlog, zakaj se večina še vedno raje odloči za .COM, .NET ali za katero izmed nacionalnih domen, pa je v tem, da jih skrbi, kako na tematske domene gleda Google. Med brskanjem po spletu namreč le redko naletimo na katero izmed novejših končnic, zato je povsem razumljivo, da se pred registracijo pojavljajo pomisleki.
Ste se v enaki situaciji znašli tudi sami? Bi zelo radi registrirali tematsko domeno, ki bi bila za vašo spletno stran kot nalašč, vendar vas skrbi, da vas prek iskalnika Google zaradi tega ne bi nihče našel? Berite dalje in preverite, kaj je res in kaj ne.
Ali Google na tematske domene gleda drugače?
Za tematske domene se pogosto uporablja zapis »novejše domene« ali kratica nTLD (ang. new Top Level Domain), saj so se pričele pojavljati šele oktobra 2013. Za primerjavo, domenska končnica .COM je na voljo že od leta 1985. Nič čudnega torej ni, da med brskanjem po spletu le redko naletimo na tematsko domeno.
Googlovi strokovnjaki so na svojem uradnem blogu 21. julija 2015 objavili javen zapis glede tretiranja novejših domenskih končnic. V njem so jasno povedali, da domene obravnavajo povsem enako kot druge generične domene (.COM, .NET, .ORG in podobne). Poleg tega so dali tudi vedeti, da ključna beseda v domenski končnici ne vpliva na rangiranje spletne strani. Če bi torej registrirali domeno .TIPS, nekdo pa bi v Google vpisal poizvedbo »financial tips«, zaradi same domenske končnice ne bi bili uvrščeni višje. Prav tako pa tudi ne nižje, kot v primeru, če bi uporabljali domeno .COM.
Najverjetneje se vam ta trenutek zastavlja vprašanje, zakaj potem tako redko naletite na tematsko domeno. Glavni razlog za to je, da je starost domene eden izmed pomembnejših sestavnih delov algoritma iskalnika Google, ki razvršča iskalne rezultate. In ker so domene .COM, .NET in druge mnogo starejše od tematskih, je razumljivo, da med pregledovanjem rezultatov na slednje skoraj nikoli ne naletimo. Drugi razlog pa je, da je v primerjavi s številom registriranih »starih« generičnih domen tematskih mnogo manj.
In kakšen je torej zaključek današnjega prispevka? Če se vam neka tematska domena izredno dopade, ni prav nobenega tehtnega razloga, da je ne bi registrirali. Ravno nasprotno, izkoristite priložnost, dokler je domena še prosta, in se z izvirno domensko končnico ločite od svoje konkurence. Tematske domene so po ugodnih cenah na voljo pri registrarju NEOSERV.si. Priporočamo vam, da preverite njihovo bogato ponudbo.