Arhiv za kategorijo ‘Domene’

Kako spletnim kriminalcem preprečiti ‘ugrabitev’ vaše domene? (1.del)

petek, april 11th, 2014

Si predstavljate, da vpišete naslov svoje spletne strani, v pričakovanju na nov članek, ko se vam na ekranu prikaže ugrabljena verzija, kjer tatovi kradejo vaše podatke. Tak pojav imenujemo ugrabitev domene, ki je ena od najpogostejših groženj s katerimi se trenutno soočajo posamezniki in podjetja.

Samo v letu 2012 se je pogostost spletnega kriminala dvignila za 42 odstotkov, kar pa je povzročilo tudi večje denarne izgube. Taka kriminalna dejanja pa niso grožnja samo večjim podjetjem temveč tudi manjšim. Vsaka organizacija z večjim številom prometa, znano znamko, vredno intelektualno lastnino ali želeno domeno je lahko tarča napada. Da bi take napada lahko preprečili pa morate najprej razumeti kako do takih napadov pride.

Spletni napadalec

Ko je domena ugrabljena, je ime domene ukradeno in prevzeto s strani spletnih tatov. To je 5 najpogostejših načinov ugrabitev:
Pharming – izguba nadzora nad spletno stranjo, kjer spletni kriminalci nato objavljajo škodljive objave, ki uničujejo podjetniški ugled, ki odvrača stranke.

Phising – ali spletno ribarjenje se zgodi takrat, ko so uporabniki nezakonito zavedeni z namenom pridobitve podatkov kot so gesla, podatki o računih, številke kreditnih kartic.

Komunikacijske motnje – ‘Ugrabitelji’ onesposobijo komunikacijske kanale (web in e-pošta), kar ohromi delovanje podjetja.

Izguba domene – Spletni tatovi ukradejo pomembne domene

Man-in-the-middle – Napadalec preusmeri internetni promet podjetja skozi zunanje strežnike preko katerih ukrade pomembne informacije kot so gesla in uporabniška imena. Ta vrsta kršitve je zelo škodljiva, saj se je ponavadi tudi po več mesecev ne opazi.

Kako registrirati domeno? (2.del)

četrtek, marec 27th, 2014

Domeno lahko registrirate na zelo enostaven način, tako da sledite korakom na spletni strani ponudnika, tega pa lahko tudi pokličete ali ga kontaktirate po elektronski pošti in tako hitro in iz prve roke izveste vse potrebne informacije o registraciji. Pri tem ne pozabite povprašati, če so na voljo tudi kakšni popusti, predvsem pa že pred registracijo domene pobrskajte za promocijskimi kodami, ki vam omogočajo znatno cenejši nakup.

Registracija domene

Če želite pri registraciji domene še posebej prihraniti, izkoristite kakšno od akcij, ki jih ponujajo ponudniki internetnih storitev. Akcije so namreč oblikovane tako, da lahko domeno dobite celo brezplačno ali po zelo ugodni ceni, če hkrati pri istem ponudniku zakupite še gostovanje oziroma si izberete kakšno drugo storitev iz ponudbe. Če se odločate za akcijsko ponudbo registracije domene, ne pozabite preveriti tudi rednih cen, da vas te kasneje ne bodo presenetile. Seveda pa lahko domeno tudi kadar koli, predvsem pa brezplačno prenesete k drugemu, ugodnejšemu ponudniku, zato ne pozabite redno spremljati ponudbe za registracijo domen.

Sam postopek registracije navadno prav pri vseh ponudnikih poteka zelo hitro, kar pa še ne pomeni, da je vseeno, katerega izberete. Bolj ko hitrost in enostavnost samega postopka registracije, ki morata biti tako ali tako samoumevni, bodite pred nakupom domene pozorni na to, koliko časa traja, da vaš spletni naslov postane aktiven in ga lahko začnete nemoteno uporabljati. Če tega podatka ne najdete na spletni strani registrarja domen, se o tem pozanimajte preko telefona ali elektronske pošte, še posebej, če se vam mudi in si želite, da bi bila vaša spletna stran uporabnikom čim prej dostopna.

Kako registrirati domeno? (1.del)

nedelja, marec 16th, 2014

Vsaka spletna stran potrebuje popolnoma unikaten naslov, s pomočjo katerega jo lahko uporabniki najdejo na internetu, ta naslov pa imenujemo URL ali domena. Če želite, da bi bila vaša spletna stran vidna vsem obiskovalcem, morate poleg gostovanja poskrbeti tudi za registracijo spletne domene. Oboje lahko naredite pri istem ponudniku, saj bo tako postopek zagotovo najhitrejši, poleg tega pa tudi najcenejši.

privacy (1)

Najprej se morate odločiti, kakšno domeno boste izbrali. Možnosti za izbiro spletnega naslova ali domene so skorajda neomejene, pomembno je le, da je domena še prosta, torej da je še nihče ni zakupil pred vami. To lahko preverite tako, da domeno, ki si jo želite, enostavno vpišete v URL-vrstico v vašem brskalniku, še bolje pa je, da to storite kar na spletni strani ponudnika domen. Tako boste po hitrem postopku oziroma z enim samim klikom izvedeli ne le, ali je domena že zasedena, ampak tudi to, kakšne so ostale možnosti za registracijo. Sistem je namreč narejen tako, da naenkrat preveri različne končnice za vašo domeno. To pomeni, da takoj vidite, če je na primer domena.si že zasedena, medtem ko domena.net ali domena.com še ni, zato sta vam obe možnosti še vedno na voljo in se morate le odločiti, katera končnica vaše izbrane domene bi vam bolj ustrezala. V kolikor še ne veste imena za vašo domeno lahko mirno premislite, v drugem delu pa boste izvedeli kako naprej.

Kako do brezplačne domene?

ponedeljek, maj 14th, 2012

Kje, Kako?

Ste preiskali širni svet in niste našli ponudnika pri katerem bi lahko
brezplačno registrirali domeno?

Brez skrbi, sedaj jo lahko! Pri Neo-serv.net vam ob nakupu kateregakoli paketa gostovanja za 1 leto ali več, registrirajo spodnje domenske končnice brezplačno!

  • .si domena
  • .com domena
  • .net domena
  • .eu domena
  • .org domena
  • .info domena

*Seznam vseh domen, ki jih ponuja podjetje,  si lahko ogledate na tej povezavi.

Da aktivirate svoj popust,  pri oddaji naročila v polje “KODA ZA POPUST” vpišite kodo FREE-DOMENA. Sistem vam bo nato sam odštel ceno domene.

Pred aktivacijo popusta ne pozabite izbrati paketa gostovanja.

Zakaj potrebujem domeno?

(več …)

Registracija domene je lahko dober posel!

četrtek, februar 9th, 2012

Svetovni splet ponuja neštete nove poslovne priložnosti, med katerimi registracija domen sploh ni najbolj nenavadna. Vsi vemo, da za svojo prisotnost na spletu potrebujemo domeno (ime spletnega mesta) in gostovanje zanjo (prostor na računalniku, ki je priključen na svetovni splet). Ko je to urejeno, lahko začnemo ponujati svoje izdelke ali storitve, širiti poslovne zveze, tržiti oglasni prostor …

Se pravi, da moramo najprej urediti formalnosti (registrirati domeno in poskrbeti za gostovanje), šele potem lahko začnemo delati, podobno kot v ‘zunanjem svetu’, kjer moramo registrirati dejavnost in urediti poslovni prostor, preden lahko začnemo delati.

Registracija domene

Registracija domene je vedno poslovna priloznost

Toda že sama registracija domene je lahko odlična priložnost za zaslužek. Vse več in več ljudi se posveča tej zanimivi dejavnosti, ki je v nekaterih pogledih podobna trgovanju z vrednostnimi papirji, saj je mogoče že ob minimalnem vložku (registracija spletne domene stane okrog deset evrov) zaslužiti pravo premoženje.

Znani so primeri, v katerih so domeno z za kupca zanimivim imenom preprodali za več milijonov dolarjev!

Kako takšno ‘špekuliranje’ poteka? Kdor misli, da ima žilico za tovrsten zaslužek, mora predvsem znati predvideti vrednost določenih imen domen v prihodnosti. Ime iCloud.com, zanimivo za podjetje Apple, je bila tako lani prodano za 4,5 milijona dolarjev.

Prvotni lastnik domene je bilo podjetje Xcerion, ki je specializirano za tovrstne nakupe, pri katerih je potrebno upoštevati naslednja pravila igre:

1. Čeprav lahko načeloma vsako ime domene registrira vsak, je registracija registriranih blagovnih znamk nelegalna in jo je mogoče sodno preganjati (FaceBook to tudi dosledno počne in toži vsakogar, ki v imenu svoje domene uporabi besedo facebook). Xcerion v zgornjem primeru ni storil ničesar napačnega, ker je domeno icloud.com registriral več let preden je Apple registriral besedo iCloud kot svojo blagovno znamko.

2. Slediti moramo podatkom iskalnikov, ki sporočajo, katere ključne besede in katere kombinacije so najbolj iskane. Iskalniki bodo namreč domene z iskanimi besedami v imenu praviloma uvrščali pri vrhu svojih seznamov zadetkov.

Toda vedeti moramo, da beseda free z 11 milijoni iskanj na mesec ni vredna toliko kot denimo free software z ‘le’ 90 tisoč iskanji, saj je free preveč splošna beseda. Še več je vredna besedna zveza free antivirus software s 40 tisoč iskanji, saj s to besedo lahko privabimo obiskovalce s točno določenimi potrebami, kar močno poveča možnost zaslužka.

3. Upoštevati moramo, da registracija domene ni enkraten strošek, saj jo je treba vsako leto obnoviti. Seveda domeno lahko registriramo tudi za več let skupaj, a to našo naložbo kar precej podraži. Če torej kupca na dobimo v manj kot letu dni, se naša priložnost za zaslužek manjša. V praksi se cene pri preprodaji praviloma gibljejo v stotinah dolarjev in ne v milijonih, kot v zgornjih izjemnih primerih, zato velja pred vsako registracijo predvsem dobro premisliti.

4. Ker so najbolj iskane besede in besedne zveze praviloma že registrirane, moramo pozorno spremljati dogajanje in predvideti katere besede in besedne zveze bodo šele postale priljubljene. Splošna beseda cloud (uporabljana v zvezi z delom računalničarjev na daljavo, kjer se znanje in sredstva delijo med vse udeležence) je lani tako presegla ceno 200 milijonov dolarjev!

Registracija domen

Registracija domen je lahko špekulacija

5. Pri preprodaji domen ima vedno prednost končnica COM. V določenih primerih so za obiskovalce zanimive tudi druge končnice, a za globalnega igralca, ki razmišlja o milijonskih zaslužkih, tako za preprodajalca, kot za končnega uporabnika, je COM edina sprejemljiva možnost.

Registracija domen z namenom špekuliranja potemtakem ni namenjena vsakomur, saj moramo za tovrsten zaslužek pokazati kar nekaj znanja in iznajdljivosti, pa še se nam lahko zgodi, da bomo zašli v pravne zaplete, ki nam bodo po nepotrebnem kratili spanec. Seveda pa še vedno lahko registriramo domeno z imenom, ki najbolje opisuje našo dejavnost, postavimo spletno stran in – veselo na delo!

Kdaj je pametno registrirati več enakih domen? (1. del)

petek, september 9th, 2011

Verjetno ste že zasledili podjetja ali posameznike, ki imajo registriranih več domen z enakim ali zelo podobnim imenom in različnimi končnicami. Ste se kdaj vprašali kakšen je namen tovrstne domene? Seveda gre za to, da zaščitite svoje ime in prepoznavnost svojega podjetja oziroma blagovne znamke. Tudi na spletu namreč obstajajo številni paraziti, ki znajo izkoristiti uspeh vaše domene oziroma vašega posla in svojo domeno poimenovati kar enako, potem pa upati, da bodo s pomočjo napak vaših strank pridobili kak kos vaše pogače.

Kako torej preprečiti, da bi bila vaša domena tarča tovrstnih prevar? Preprosto, registrirajte več domen! Tako boste svoji spletni strani zagotovili več prometa, poleg tega pa boste svoji konkurenci preprečili, da bi sama prišla do teh strank.

In katere domene registrirati? V prvi vrsti bodite pozorni na uporabnike, ki v spletne brskalnike preprosto vtipkajo naslov strani, namesto, da bi iskano frazo vnesli v spletne iskalnike. Pogosto se zgodi, da so si ime napačno zapomnili ali pa so namesto imena podjetja preprosto vpisali aktivnost podjetja. Skušajte torej registrirati domene, s katerimi boste pokrili čim več tovrstnih napačnih iskanj vaše spletne strani. Pri registraciji domen bodite pozorni tudi na to, da boste pokrili čim več kombinacij besed v dejanskem naslovu vašega podjetja oziroma spletne strani.

Upoštevajte tudi, da se pri vtipkavanju domene v spletne brskalnike ljudje pogosto zatipkajo in lahko tako dobijo povsem napačen rezultat. Že vnaprej razmislite o možnih napakah in jih upoštevajte pri registraciji dodatnih domen.

Še ena stvar, ki jo je vredno vzeti v razmislek pri registraciji kakšne dodatne domene: uporabite tako edninsko kot tudi množinsko obliko imena svojega podjetja oziroma dejavnosti – gre za pogosto napako pri iskanju določene spletne strani!

Še več predlogov in idej za registracijo dodatnih domen pa v naslednjem članku!

So res vse dobre domene že zasedene? (2. del)

četrtek, september 8th, 2011

Domena – dandanes tako dostopna, a vseeno tako oddaljena, če so vaša pričakovanja nekoliko višja. Vaša sanjska domena bo najverjetneje že zasedena, če pa jo boste želeli odkupiti, se vam bo ob vsoti, ki jo bodo zanjo zahtevali, kar stemnilo. Obstaja še ena možnost, za katero sicer ve zelo malo ljudi, kar je pravzaprav zanimivo, glede na to, da gre za izjemno uporaben način pridobivanja sanjske domene.

Govorimo seveda o pravkar poteklih domenah. Vsak dan se namreč pojavi več tisoč domen, ki jih je nekdo že registriral, pa registracije nato ni podaljšal – ker je pozabil, zamudil rok ali pa kaj drugega. Zakaj ne bi te domene po ugodni ceni torej kupili vi?

Verjetno se vam zdi, da tudi v primeru, da bo na voljo vaša sanjska domena, nimate veliko možnosti, da do nje tudi dejansko pridete – zagotovo jo bo pred vami registriral že kdo drug. Seveda drži, da morate biti pri iskanju, spremljanju in registraciji pravkar poteklih domen izjemno iznajdljivi, hitri in odločni, kljub temu pa dandanes obstajajo številna orodja, ki vam bodo tovrstno lovljenje pravkar preteklih domen olajšala. Na spletu lahko najdete tudi orodja, ki vam sporočijo, katere domene bi lahko bile v kratkem ponovno na voljo – tako da že vnaprej veste, kdaj morate biti na domene še posebej pozorni.

Seveda boste pri iskanju po seznamih pravkar poteklih domen morda našli tudi kakšno domeno, ki je sami pravzaprav ne potrebujete, se vam pa zdi, da bi lahko bila ta domena v prihodnosti vredna kar nekaj denarja. Če je cena nizka, nič ne škodi, če jo registrirate – prav lahko se zgodi, da jo bo kaj kmalu nekdo drug pripravljen od vas odkupiti za precej višjo ceno. Tako se lahko tudi sami vključite v tekmo za najboljše domene – ta tekma pa zmagovalcem prinaša precej visoke dobičke!

So res vse dobre domene že zasedene? (1. del)

torek, september 6th, 2011

Se tudi vam zdi, da je dandanes vse težje, če ne celo nemogoče najti domene z dobrim imenom? Splet je namreč našel pot v vsak dom in vsak posel, domen pa je vendarle le omejena količina. Naj vam postrežemo z nekaj podatki o registraciji domen, ob katerih boste razumeli, zakaj je tako težko najti pravo ime za vašo domeno.

Registriranih je namreč že skoraj 25 milijonov domen s končnico .com, vsak dan pa uporabniki registrirajo še več kot 23.000 novih .com domen. To torej pomeni, da imate več možnosti, da zadenete sedmico na lotu kot pa da najdete zares dobro domensko ime.

Seveda je dobra domena izjemnega pomena za vaš posel, vašo prepoznavnost in nenazadnje vaše mesto na spletnih iskalnikih. Vendar pa je zaradi vse večjega pomanjkanja uporabnih domen vse težje najti takšno, ki bi zadostila vsem pogojem in željam.

Vaša sanjska domena je torej že zasedena, kaj sedaj? Seveda lahko vztrajate in skušate domeno kupiti od trenutnega lastnika – vendar vas bo vaša trmoglavost verjetno kar drago stala. Že registrirane domene z dobrimi imeni se namreč prodajajo po neverjetno visokih cenah – seveda pa se najdejo tudi kupci, ki so za njih pripravljeni odšteti že kar smešno visoke vsote.

Za že registrirano domeno boste torej najverjetneje odšteli precej več kot ste pripravljeni. Upoštevati morate, da se s preprodajo domen dandanes ne ukvarjajo več le velike korporacije, pač pa tudi manjša podjetje in posamezniki, ki neprestano iščejo domene, ki bi lahko v prihodnosti postale zanimive za širšo javnost, jih za majhen denar registrirajo, nato pa po nekajkrat višji ceni prodajo naprej. V današnjih časih torej ne mine dan, da se ne bi kakšna domena prodala za nekaj tisoč dolarjev. Seveda se tudi že registrirane domene prodajajo tudi za precej manj, kljub temu pa boste za njo verjetno odšteli nekajkrat več kot za novo domeno.

Za domeno niste pripravljeni odšteti tolikšnih vsot? V naslednjem članku preverite, kako do pravkar poteklih imen domen!

6 najpomembnejših nasvetov pri izbiri imena vaše domene (2. del)

torek, avgust 30th, 2011

Izbira imena domene, ki je iz tehničnega vidika dandanes zagotovo ena od najlažjih nalog pri postavitvi svoje spletne strani (domeno lahko praktično iz domačega kavča registrirate v nekaj minutah), je iz vsebinskega vidika izjemno pomembna. V prejšnjem članku smo vam razkrili tri osnovna pravila, ki jih morate upoštevati pri izbiri imena vaše domene, tokrat pa nadaljujemo še s tremi nekoliko bolj naprednimi nasveti, s katerimi boste lahko domeno registrirali kot profesionalec!

Nasvet #4: Zaščitite svoje ime!
Tudi na svetovnem spletu lahko najdemo številne zajedalce, ki se obesijo na uspeh vaše spletne strani in služijo na vaš račun. Kako? Denimo, da ste vi registrirali domeno avtomobili.si, ki sčasoma postane zelo uspešna. Nekdo lahko registrira domene avtomobili.net, avtomobili.com, avtomobili.eu in samo zato, ker vaše stranke imena vaše domene ne poznajo na pamet in pomotoma kliknejo na kakšno drugo, pobere precej klikov, ki bi morali pripadati vam – in vam tako seveda pobere tudi del strank in dobička. Razmišljajte vnaprej in preprečite tovrstne zajedalce: ob registraciji svoje domene registrirajte tudi vse njene različice. Z dobrim registrarjem vas bo to stalo le nekaj evrov, na dolgi rok pa verjetno prineslo precej strank in dobička!

Nasvet #5: Izberite ime domene, ki bo všeč tudi iskalnikom
Večina obiskovalcev vaše spletne strani bo do vas verjetno prišla preko spletnih iskalnikov, vsaj na začetku vašega posla. Upoštevajte to tudi pri izbiri domene in izberite ime, ki ima veliko ključnih besed – iskalniki se bodo navdušili nad vašo spletno stranjo!

Nasvet #6: Uporabite svojo kreativnost!
Najverjetneje bo večina domenskih imen, ki ste si jih izbrali, že zasedenih. Ne obupajte in pripravite seznam variacij in kreativnih rešitev za alternativna imena za svojo domeno, ki še ne bodo zasedena. Zasedenost domen zlahka preverite z različnimi orodji, pazite pa, da vas pri kreativnem razmišljanju ne bo odneslo predaleč stran od ključnih besed in narave vašega posla!

6 najpomembnejših nasvetov pri izbiri imena vaše domene (1. del)

nedelja, avgust 28th, 2011

Če želite uspeti na spletu, je izbira pravega imena domene ena izmed najbolj pomembnih stvari. Pravil za izbiro je nešteto, še več pa raznolikih izkušenj ter dobrih in malo manj dobrih nasvetov. Se v vsem tem ne znajdete najbolje? Ponujamo vam 6 nasvetov, kako se oborožiti za enega od pomembnejših bojev pri upravljanju svoje spletne strani – izbiri domene!

Nasvet #1: Pomislite na svoje stranke!
Ko izbirate ime svoje domene, morate imeti v mislih predvsem svoje stranke. Ne izberite domene, ki si jo je težko zapomniti – stranke bodo na ime verjetno pozabile in se na vašo spletno stran ne bodo vračale. Prav tako pazite tudi, da ne bo imena vaše domene težko izgovoriti – stranke vas bodo težko priporočile drugim, saj ne bodo znale prebrati ali naglasiti imena vaše domene. Prva stvar, ki jo morate upoštevati, so torej vaše stranke!

Nasvet #2: Izberite kratko ime!
Tudi tu velja enako kot pri zgornji točki: če bo ime vaše domene predolgo in prezapleteno, ga bodo ljudje verjetno hitro pozabiti ali pa se jim ga preprosto ne bo dalo vtipkati v svoj internetni brskalnik – internet generacijo pogosto predstavljajo precej leni ljudje, ki so navajeni, da je vse, kar potrebujejo, le dva klika stran. Tudi tisti, ki bi so morda želeli zapisati ime vaše domene, bodo verjetno obupali še preden bodo zares začeli. Poskrbite torej, da bo ime vaše domene kar se da kratko – če pa se dolgemu imenu nikakor ne morete izogniti, pa besede ločite z vezaji, da si jih bodo ljudje lahko smiselno zapomnili!

Nasvet #3: Uporabite ime z veliko ključnimi besedami
Tega nasveta verjetno ne rabimo posebej utemeljevati: več ključnih besed imate, tem boljšo pozicijo boste imeli na spletnih iskalnikih. Vendar pa obstajajo še dodatne prednosti: če boste uporabili ključno besedo, ki je tesno povezana z vašim poslom, boste svojim strankam takoj povedali, s čim se ukvarjate. Če na primer prodajate avtomobile, je domena avtomobili.si seveda idealna domena za vas. Tu velja opozoriti še, da morate v primeru, da želite ustvariti ime podjetja ali znamko, v ime domene obvezno vključiti tudi to!

Ste upoštevali vse tri nasvete? V naslednjem članku vas čakajo še trije odlični nasveti, s katerimi bo vaša domena zagotovo med najbolj uspešnimi!