Arhiv za kategorijo ‘Domene’

Reševanje domenskih sporov

sreda, maj 13th, 2015

Arnes, Akademska in raziskovalna mreža Slovenije, je vsako leto priča marsikateremu domenskemu sporu. Domenski spor nastane, ko se fizična ali največkrat pravna oseba odloči sprožiti postopek za alternativno reševanje domenskih sporov, imenovan tudi ARDS. Gre za cenejši način reševanja omenjene težave, kot če bi spor reševali po sodni poti. V nekaterih redkih primerih sam postopek ni dovolj in je domenski spor vseeno potrebno reševati s pomočjo sodnih postopkov.

Domenski spor

Kar nekaj domenskih sporov se je pojavilo proti koncu leta 2010, ko je bilo prvič možno registrirati tudi .si domene s šumniki. Zaradi pravila ‘kdor prej pride, prej melje’, je bilo že v prvi uri registriranih skoraj 2000 domen. Veliko jih je bilo registriranih z namenom nadaljnje prodaje in torej ne za lastno rabo. Prepoznih je bilo nekaj večjih slovenskih podjetij, med katerimi bi lahko izpostavili Pošto Slovenije, Tuš, Terme Čatež in Slovenske železnice. Če si pogledamo situacijo za Tuš in Pošto Slovenije danes, lahko vidimo, da domena tuš.si že pripada podjetju Tuš, medtem ko je domena pošta.si še vedno v lasti podjetja Infonova d.o.o.

Razlog za hitro registracijo domene z dobrim imenom, ki bi nekomu v prihodnosti morebiti prišla prav, je več kot očiten. Glede na to, da registracija .si domene stane v povprečju 15 €, podjetje, ki bi mu domena prišla še kako prav (največkrat gre za istoimensko podjetje), pa je ponavadi pripravljeno za domeno odšteti mnogo višji znesek. Govorimo o več sto ali celo več tisoč evrih. Da se takšne težave ne pojavljajo pogosto oziroma da je možno rešiti že obstoječe, je organizacija ARNES uvedla ARDS – postopek za alternativno reševanje domenskih sporov, ki skupno traja okoli 70 dni.

Če mislite, da imate pravico do domene, ki jo ima ‘v lasti’ tretja oseba, lahko sprožite postopek ARDS, vendar morate vedeti, da morajo biti za pozitiven izid izpolnjeni naslednji pogoji:

  • Domena je identična ali zelo podobna vaši blagovni znamki, veljavni na območju RS, ali vaši firmi, kot izhaja iz sodnega registra v RS, ali da nosilec domene krši avtorsko pravico po pravu RS, ali registrirano geografsko označbo, do katere ste upravičeni po pravu RS, ali posega v pravice na osebnem imenu po pravu RS, ali pa nosilec posega v drugo pravico, ki je priznana v pravnem redu RS.
  • Nosilec domene nima pravno priznanega interesa glede domene.
  • Domena je registrirana ali se uporablja v slabi veri.

Dokazati boste morali, da nosilec domene krši vse tri navedene pogoje. V nasprotnem primeru bo pritožba najverjetneje neuspešna.

Stroški domenskega spora

Kdor poda pritožbo oziroma sproži postopek za alternativno reševanje domenskih sporov, mora za sam postopek ARNES-u plačati 667,67 €. To velja za primer, ko je predmet obravnave le ena domena in hkrati razsoja le en neodvisen razsodnik. V spodnji tabeli si lahko ogledate, kakšni so stroški ARDS postopka za večje število domen.

Domenski spor - stroški

Vir tabele in podatkov o ARDS: http://www.register.si/ards.html

Čemu služi parkirana domena?

torek, marec 17th, 2015

Parkirana domenaČe želite narediti svojo spletno stran kar se da obiskano, potrebujete za začetek dobro domeno, torej dober spletni naslov svoje strani. Tu pa se lahko izkaže, da odločitev niti ni tako preprosta.

Včasih je težko izbrati domensko končnico, spet drugič pride do težave že v glavnem delu domene, torej pri imenu. Da bi se jim izognili, vam lahko najbolje pomaga tako imenovana parkirana domena.

Kaj je parkirana domena in čemu služi?

Gre za domeno, ki je običajno sorodna vaši glavni domeni, ves svoj promet pa tudi usmerja nanjo in ga tako pomaga povečevati. Parkirana domena namreč nima lastne vsebine, njena edina naloga je preusmerjanje obiskovalcev ter s tem povečevanje prometa na glavni strani.

Če povemo bolj po domače oziroma vzamemo primer iz turizma: različne turistične agencije ponujajo isti aranžma, s katerim potujete preko neke glavne agencije. Ne glede na to, ali ponudbo za potovanje izberete in vplačate pri X ali Y, boste nazadnje vedno potovali z isto agencijo, ki stoji v ozadju.

Prav tako deluje tudi parkirana domena – ne glede na to, na katero od vaših parkiranih domen bo obiskovalec kliknil, se bo znašel na glavni strani.

Kdaj se je smiselno odločiti za parkirano domeno?

Večina lastnikov spletnih strani se odloči za preusmeritvene domene takrat, kadar želijo z isto vsebino pokriti isti domenski naslov z različnimi končnicami. Na primer: slovenia.si, slovenia.eu, slovenia.com. Prav tako pa lahko variira glavni del domene. Na primer: slovenia.eu in slovenija.eu (z j ali brez j).

Preusmeritev obiskovalcev

Vsekakor je parkirana domena izjemno uporabna tudi takrat, kadar si želimo povečati uvrstitev v iskalnikih glede na ključne besede. Recimo, da imate stran o peki, ki se imenuje pecem.si. A nato ugotovite, da bi imeli več obiskov, če bi nanjo usmerjali še z drugih domen, na primer torta.si, potica.si in sladica.si. Možnosti je vsekakor kar nekaj in dobro jih velja pretehtati, kajti mojstri za optimizacijo vam bodo povedali, da je možno že s samo izbiro imena domene narediti precej veliko.

Koliko pa vas takšna parkirana domena stane?

Pravzaprav povsem enako kot registracija glavne domene, na katero boste preusmerjali. Strošek je torej odvisen od tega, kje parkirane domene registrirate in kakšne domenske končnice imajo. Ker registracija domene načeloma ni draga stvar, pa bi moral biti pozitiven učinek, ki ga prinese parkirana domena, veliko večji in tudi pomembnejši od tistih nekaj evrov, ki so potrebni za njen zakup.

Glavne koristi SSL certifikatov

petek, februar 27th, 2015

SSL certifikati so danes precej pogosto uporabljani in najbolj znani spletni varnostni certifikati. Tudi običajni uporabniki svetovnega spleta občasno naletijo na spletne strani, zavarovane s protokolom SSL, čeprav se le redko zavedajo, za kaj sploh gre. Medtem ko obiskovalcem spletnih strani niti ni treba vedeti, kakšna tehnologija se skriva v ozadju, pa morajo to poznati upravitelji spletnih strani.

Z glavnimi koristmi SSL certifikatov torej lahko začnemo že ob opisu protokola SSL. V osnovi gre za kriptografski protokol, ki podatke zakodira v šifrirano obliko. To je nadvse pomembno pri prenosu podatkov med strežnikom in uporabnikom, saj pri tej izmenjavi lahko pride do prestrezanja ali kraje podatkov. Nezavarovani podatki so tako lahko vidni vsem, ki jim uspe prestreči komunikacijo s strežnikom. SSL certifikati sicer ne preprečijo prestrezanja, a zakodirajo podatke v nerazumljivo obliko, kar pomeni, da si nepridipravi z njimi ne morejo nič pomagati, tudi če jih dobijo v roke. Glavna korist, s katero se ponaša SSL certifikat, je torej varnost podatkov, ki se prenašajo med strežnikom in uporabnikom. V prvi vrsti gre za varovanje gesel in občutljivih podatkov, kot so številke bančnih kartic, zavarujemo pa seveda lahko tudi e-poštna sporočila.

SSL certifikati

SSL certifikat se namesti na strežnik, kar pomeni, da obiskovalci tako zaščitenih spletnih strani s certifikati nimajo nikakršnih opravkov. To odriva še druge koristi, ki jih SSL certifikati nudijo upraviteljem spletnih strani. Certifikat potrjuje verodostojnost strežnika in tako preprečuje razne prevare in zlonamerne obiske. Pri obiskovalcih zbudi zaupanje, še posebej če z nakupom naprednejšega certifikata za našo spletno stran pridobimo značilno zeleno naslovno vrstico, potrdilo o varnosti strežnika. Neposredno to sicer ne prinaša nekih posebnih koristi, je pa posredno in dolgoročno zelo pomembno, da z obiskovalci vzpostavimo zaupljiv odnos. Še posebej če gre za spletno trgovino, je zaupanje obiskovalcev še kako pomembno tudi v končni fazi, pri prodaji.

Nazadnje je gotovo treba omeniti še koristi, ki jih SSL certifikati nudijo pri spletni optimizaciji. Govorimo o uvrstitvi med rezultate iskanj za ključne besede, povezane z vsebino spletne strani. Najbolj priljubljen spletni iskalnik Google je že napovedal, da bo pri razvrščanju spletnih strani med rezultati iskanj upošteval tudi SSL enkripcijo, kar pomeni, da lahko ta dodatek prinese tudi nekaj mest višjo uvrstitev, kar je lahko vredno zlata. Ker algoritmi iskalnikov ostajajo skrivnost, sicer ni znano, koliko natančno pripomore SSL certifikat k uvrščanju v spletnih iskalnikih.

In kako priti do svojega SSL certifikata? Priporočamo, da se obrnete na podjetje Neo-Serv (https://www.neo-serv.net/gostovanje/ssl-certifikati.php), kjer nudijo kar nekaj preverjenih in zaupanja vrednih certifikatov, pri izbiri vam tudi svetujejo ter vam certifikat brezplačno namestijo.

Če še enkrat na hitro povzamemo, zakaj je namestitev SSL certifikata dobra ideja. SSL certifikat je smiselno kupiti ne le zaradi samih iskalnikov in z njimi povezanih rezultatov iskanja, temveč tudi zaradi obiskovalcev, saj bo SSL certifikat vzbudil večje zaupanje in pripomogel tudi k večji varnosti in višjim konverzijam.

Zakaj bi registrirali premium domeno?

četrtek, november 13th, 2014

Če še niste slišali za tako imenovane premium domene, naj najprej razložimo, o čem sploh teče beseda. Premium domena ima posebno domensko končnico, ki že sama po sebi nakazuje na tematiko spletne strani. Najbolje bo, da podamo nekaj primerov.

Premium domene

.bar

Predpostavimo, da si lastite lokal, zdaj pa bi radi imeli še spletno stran, kjer bi predstavili več podrobnosti o svojem lokalu, njegovi lokaciji, ponudbi, posebnih dogodkih ipd. V tem primeru lahko zakupite premium domeno .bar, s katero boste obiskovalcu že takoj dali vedeti, čemu je spletna stran namenjena.

.coffee

V kolikor bi preko spleta radi prodajali kavo, bo premium domena .coffee kot nalašč za to. Zakaj bi registrirali domeno .com ali .net, če lahko izstopite iz ustaljenih navad spletnih trgovcev in registrirate nekaj povsem drugačnega, kar si bodo obiskovalci zagotovo bolje zapomnili?

.guru

Ste mojster na svojem področju? Vrhunski oblikovalec vizitk, spletnih strani ali logotipov, morda odličen zavarovalniški agent, kuhar ali dober poznavalec spletnega marketinga? Registrirajte premium domeno s končnico .guru in dajte svojim obiskovalcem jasno sporočilo, da bodo od vas deležni le najboljših nasvetov.

Premium domene so primerne predvsem za spletne strani v angleščini

Ker domenske končnice premium domen večinoma izhajajo iz angleškega jezika, so le-te najprimernejše za spletne strani, ki ciljajo na angleško govoreči trg. Izbira premium končnic je zares velika, med najbolj priljubljene pa sodijo:

.agency .company .jobs .reviews
.bar .cool .marketing .services
.camera .estate .name .tips
.cash .financial .photos .today
.club .guru .recipes .xxx

 

Prepoznavnost in razpoložljivost

Glavna prednost premium domene je zagotovo v njeni drugačnosti. Z nekaj malega izvirnosti lahko registrirate domeno, s katero boste mnogo lažje zgradili prepoznavnost blagovne znamke, poleg tega pa si jo bodo obiskovalci tudi precej hitreje in lažje zapomnili.

Domenska končnica .coffee

Se vam ne zdi, da se black.coffee sliši bolje kot blackcoffee.com? Tudi kids.shoes se hitreje vtisne v spomin kot kidsshoes.net, mar ne? Takšnih primerov je praktično neomejeno, le od vaše domišljije in izvirnosti je odvisno, kako zanimivo ime si boste izbrali.

Poleg prepoznavnosti imajo premium domene vsaj še eno omembe vredno prednost predvsem pred .com, pa tudi pred .net domenami. Domene z omenjenima domenskima končnicama so namreč že izjemno zasičene, kar pomeni, da boste le stežka našli ime, ki bo še vedno na voljo za registracijo. Pri premium domenah pa gre za relativno nove gTLD domenske končnice, zato boste mnogo lažje našli domeno, ki še ni registrirana.

Želite registrirati svojo premium domeno?

Če ste na vprašanje odgovorili pritrdilno, si oglejte seznam premium domen (KLIK), nato pa uporabite iskalnik prostih domen www.preveri.si in poiščite svojo. Pohitite, da vas kdo ne prehiti!

Razlogi za registracijo več domenskih končnic

ponedeljek, junij 23rd, 2014

Na spletu je ogromno različnih spletnih strani z različnimi domenskimi končnicami.
Zakaj bi registrirali domeno samo s končnico .COM, ko pa je na voljo še toliko drugih, ki so privlačne in ‘standardne’ za spletne uporabnike. V Sloveniji je poleg .COM končnice priporočljivo registrirati še domenske končnice kot so .NET, .SI, .ORG, .INFO IN .EU. Čemu toliko domenskih končnic za eno spletno stran?
domenskih končnic
Kadar spletni uporabniki brskajo po spletu in iščejo različne spletne strani, si v veliko primerih zapomnijo le ime podjetja ali osebe, URL naslov pa pozabijo. Če izhajamo iz tega dejstva, si lahko predstavljamo kako podjetje torej poiščejo – v naslovno vrstico vpišejo ime podjetja in poskusijo z običajnima končnicama .COM ali .SI. Z registracijo ostalih domenskih končnic pa je trik v tem, da s tem konkurenca ne more kupiti drugih končnic vašega domenskega imena. Pomislite kako bi bil obiskovalec zmeden, če bi na dveh straneh z istim domenskim imenom našel dve različni strani. To bi povzročilo nezaupanje in pomisleke, v najslabšem scenariju bi se potencialna stranka odločila za konkurenco, kar pa definitivno ni koristno.
Z registracijo več domenskih končnic ste zagotovo v prednosti, ki pa od vas ne zahteva veliko časa niti denarja, saj vam ni potrebno zgraditi spletne strani za vsako končnico posebej, ampak potrebujete le preusmeritev iz glavne strani na ostale. Tako boste ‘najdeni’ tudi prek tistih, ki bodo namesto .COM ali .SI, vtipkali npr. končnico .NET.
Kako se preusmeri spletne strani pa preverite pri svojem aktualnem ponudniku spletnega gostovanja.

Zakaj je zgodovina domene pomembna ?

sreda, junij 4th, 2014

Pred nakupom katere koli domene (potekle, nove) je dobro preveriti njeno zgodovino.

Zakaj je pomembna zgodovina domene?
-da vidimo, kdo je bil njen prejšnji lastnik (če je domena bila že kdaj v uporabi);
-kakšen status je imela pred vašim nakupom;
-preverimo zgodovino DNS zapisov, kar je uporabno v primerih, če po pomoti zamenjamo DNS zapise. S tem lahko še vedno preverimo na katere strežnike je domena kazala prej;
-da ugotovimo, če so bili kdaj v preteklosti kakšni zapleti z izbrano domeno.
zgodovina domene
Kako?
Najbolj zanesljivi podatki o domeni se nahajajo na naslovu who.si. Na tej spletni strani lahko preverite vse zgoraj opisane informacije in še veliko drugih kot npr. splošne informacije o domeni, informacije o prejšnjem in aktualnem registrarju ter lastniku, pomembne datume, imena strežnikov.

Kaj je dobro vedeti kot nosilec domene?

sreda, maj 28th, 2014

Nosilec domene je oseba, ki registrira domeno in z njo za določen čas pridobi pravice do uporabe in razpolaganja. Nosilec je lahko pravna ali fizična oseba

nosilec domene

Za .SI domene

Kot lastnik SI domene imate določene pravice, pa tudi nekaj dolžnosti, ki jih je dobro poznati še preden domeno zakupite, saj se tako izognete raznim nesporazumom, ki so običajno
posledica neinformiranosti. Zato smo v tem prispevku izpostavili nekaj uporabnih informacij.
S pravili o .SI domeni pa sicer upravlja register.si (ARNES).

– Ob registraciji domene vam iz vaše strani ni potrebno storiti ničesar, ostale spremembe, kot so na primer prenos domene na drugega lastnika, izbris domene ali menjava registrarja, pa mora najprej potrditi nosilec domene. Torej , če upravljate z domeno in niste njen lastnik, brez privoljenja lastnika ne morete urediti zgoraj naštetih sprememb.

– Lastnik domene je dolžan, da so njegovi podatki o kontaktnih osebah vedno ažurni, zato je v primeru menjave naslova, telefonske številka, e-poštnega naslova* ali kontaktne osebe, priporočljivo posredovati svojemu registrarju, ki nato spremembe javi v bazo registriranih domen.
*Priporočljivo je, da lastnik domene poda tisti e-poštni naslov, ki ga najpogosteje uporablja.

– Nosilec domene je odgovoren za vse možne kršitve ustavnih ali zakonskih pravic tretjih oseb in za kršitve javnega ali pravnega reda.
Celotna komunikacija Registra poteka preko uradnega e-poštnega naslova nosilca, zato je tudi pravilnost podatkov tako pomembna. Vsaka sprememba naslova mora biti sporočena registrarju.

Za ogled celotnih splošnih pogojev za registracijo .SI domene pa kliknite na to povezavo.

Poiščite najugodnejšo domeno

sreda, maj 7th, 2014

Vsakdo, ki se vsaj malo spozna na splet in vodi veliko spletnih portalov, strani in blogov ali mogoče celo spletnih trgovin, se zaveda kako so stroški domen fiksni strošek, ki se ga nikakor ne da spregledati. Zato taka oseba tudi dobro ve, da je v takem primeru najbolje, poiskati poceni domene po najnižjih cenah.

Z veliko konkurenco med ponudniki domen so cene domen praviloma že tako nizke, vendar se kljub temu stroški na dolgi rok poznajo, predvsem, če imate v lasti večje število domen. Cene lahko izboljšate oz. znižate, tako, da pred nakupom raziščete široko ponudbo ter izberete tako ponudbo, ki bo za vas in vaše spletne strani najbolj ustrezna.
poceni domene
Pozorni bodi predvsem na različne promocijske kode in popuste. V podjetju Registracija domen Neo-Serv imate promocijske kode na voljo kar na njihovi spletni strani. Ponudbo si lahko ogledate na tej povezavi. Priporočljivo pa je dobro pobrskati tudi po celotnem spletu, saj imate na voljo ogromno super ponudb – mogoče dobite domeno celo brezplačno.

Veliko spletnih registrarjev običajno ponudi nizke domenske cene, če se pri njih odločite še za zakup paketa spletnega gostovanja ali katero drugo storitev, ki jo ponuja. V primeru, da boste kupili ali podaljšali več domen naenkrat, pa ne pozabite pri ponudniku spletno gostovanje Neo-Serv povprašati po količinskem popustu. Možnost za nižjo ceno si lahko prislužite tudi z registracijo za dalj časa (npr. 5 let).

Cena pa se razlikuje tudi po domenskih končnicah, vendar to so zanemarljive razlike. Pozorni bodite na razlike enakih domen med različnimi ponudniki, saj lahko enako domeno dobite pri ponudnikih po zelo različnih cenah – od visokih do tistih, ki jih iščete, torej nizkih.

Kako spletnim kriminalcem preprečiti ‘ugrabitev’ vaše domene? (2. del)

četrtek, april 24th, 2014

V prvem delu smo predstavili na kakšne načine spletni napadalec lahko škoduje spletni stran. V drugem prispevku pa lahko ugotovite kako tovrstne napade lahko preprečite.

Večplastna struktura – Ta način je kot sef z več ključavnicami. Ker domena uporablja več ‘zapor’, ima napadalec veliko manj možnosti za popoln nadzor nad domeno.

Porazdeljeni sistemi in procesi – Zagotovite, da so vaši ključni podatki za odklepanje, prenos ali preusmeritev domene ne nahajajo v enem samem sistemu ali med eno samo skupino ljudi. Deli gesel in drugih procesov za preverjanje pristnosti morajo biti razdeljeni v različne skupine in sisteme.

domene

Izolirani sistemi in procesi – poskrbite, da bodo sistemi in procesi za vstop popolnoma izolirani drug od drugega. Tako bo napadalec težje odkril pomembne podatke.
Šifriranje – za zaščito uporabite najbolj zapleten način šifriranja, ki ga boste razumeli samo vi. Tako boste zaščitili ne samo pomembne podatke domene, temveč tudi procese, ki jih podpira spletni ponudnik gostovanja.

Kombinacija različnih preverjanj pristnosti – ne zanašajte se samo na en način zaščite. Uporabite kombinacijo vseh in tako zagotovite, da bo domena varna pred posegi nepooblaščenih oseb.

Kako spletnim kriminalcem preprečiti ‘ugrabitev’ vaše domene? (1.del)

petek, april 11th, 2014

Si predstavljate, da vpišete naslov svoje spletne strani, v pričakovanju na nov članek, ko se vam na ekranu prikaže ugrabljena verzija, kjer tatovi kradejo vaše podatke. Tak pojav imenujemo ugrabitev domene, ki je ena od najpogostejših groženj s katerimi se trenutno soočajo posamezniki in podjetja.

Samo v letu 2012 se je pogostost spletnega kriminala dvignila za 42 odstotkov, kar pa je povzročilo tudi večje denarne izgube. Taka kriminalna dejanja pa niso grožnja samo večjim podjetjem temveč tudi manjšim. Vsaka organizacija z večjim številom prometa, znano znamko, vredno intelektualno lastnino ali želeno domeno je lahko tarča napada. Da bi take napada lahko preprečili pa morate najprej razumeti kako do takih napadov pride.

Spletni napadalec

Ko je domena ugrabljena, je ime domene ukradeno in prevzeto s strani spletnih tatov. To je 5 najpogostejših načinov ugrabitev:
Pharming – izguba nadzora nad spletno stranjo, kjer spletni kriminalci nato objavljajo škodljive objave, ki uničujejo podjetniški ugled, ki odvrača stranke.

Phising – ali spletno ribarjenje se zgodi takrat, ko so uporabniki nezakonito zavedeni z namenom pridobitve podatkov kot so gesla, podatki o računih, številke kreditnih kartic.

Komunikacijske motnje – ‘Ugrabitelji’ onesposobijo komunikacijske kanale (web in e-pošta), kar ohromi delovanje podjetja.

Izguba domene – Spletni tatovi ukradejo pomembne domene

Man-in-the-middle – Napadalec preusmeri internetni promet podjetja skozi zunanje strežnike preko katerih ukrade pomembne informacije kot so gesla in uporabniška imena. Ta vrsta kršitve je zelo škodljiva, saj se je ponavadi tudi po več mesecev ne opazi.