Svetovni splet ponuja neštete nove poslovne priložnosti, med katerimi registracija domen sploh ni najbolj nenavadna. Vsi vemo, da za svojo prisotnost na spletu potrebujemo domeno (ime spletnega mesta) in gostovanje zanjo (prostor na računalniku, ki je priključen na svetovni splet). Ko je to urejeno, lahko začnemo ponujati svoje izdelke ali storitve, širiti poslovne zveze, tržiti oglasni prostor …
Se pravi, da moramo najprej urediti formalnosti (registrirati domeno in poskrbeti za gostovanje), šele potem lahko začnemo delati, podobno kot v ‘zunanjem svetu’, kjer moramo registrirati dejavnost in urediti poslovni prostor, preden lahko začnemo delati.
Toda že sama registracija domene je lahko odlična priložnost za zaslužek. Vse več in več ljudi se posveča tej zanimivi dejavnosti, ki je v nekaterih pogledih podobna trgovanju z vrednostnimi papirji, saj je mogoče že ob minimalnem vložku (registracija spletne domene stane okrog deset evrov) zaslužiti pravo premoženje.
Znani so primeri, v katerih so domeno z za kupca zanimivim imenom preprodali za več milijonov dolarjev!
Kako takšno ‘špekuliranje’ poteka? Kdor misli, da ima žilico za tovrsten zaslužek, mora predvsem znati predvideti vrednost določenih imen domen v prihodnosti. Ime iCloud.com, zanimivo za podjetje Apple, je bila tako lani prodano za 4,5 milijona dolarjev.
Prvotni lastnik domene je bilo podjetje Xcerion, ki je specializirano za tovrstne nakupe, pri katerih je potrebno upoštevati naslednja pravila igre:
1. Čeprav lahko načeloma vsako ime domene registrira vsak, je registracija registriranih blagovnih znamk nelegalna in jo je mogoče sodno preganjati (FaceBook to tudi dosledno počne in toži vsakogar, ki v imenu svoje domene uporabi besedo facebook). Xcerion v zgornjem primeru ni storil ničesar napačnega, ker je domeno icloud.com registriral več let preden je Apple registriral besedo iCloud kot svojo blagovno znamko.
2. Slediti moramo podatkom iskalnikov, ki sporočajo, katere ključne besede in katere kombinacije so najbolj iskane. Iskalniki bodo namreč domene z iskanimi besedami v imenu praviloma uvrščali pri vrhu svojih seznamov zadetkov.
Toda vedeti moramo, da beseda free z 11 milijoni iskanj na mesec ni vredna toliko kot denimo free software z ‘le’ 90 tisoč iskanji, saj je free preveč splošna beseda. Še več je vredna besedna zveza free antivirus software s 40 tisoč iskanji, saj s to besedo lahko privabimo obiskovalce s točno določenimi potrebami, kar močno poveča možnost zaslužka.
3. Upoštevati moramo, da registracija domene ni enkraten strošek, saj jo je treba vsako leto obnoviti. Seveda domeno lahko registriramo tudi za več let skupaj, a to našo naložbo kar precej podraži. Če torej kupca na dobimo v manj kot letu dni, se naša priložnost za zaslužek manjša. V praksi se cene pri preprodaji praviloma gibljejo v stotinah dolarjev in ne v milijonih, kot v zgornjih izjemnih primerih, zato velja pred vsako registracijo predvsem dobro premisliti.
4. Ker so najbolj iskane besede in besedne zveze praviloma že registrirane, moramo pozorno spremljati dogajanje in predvideti katere besede in besedne zveze bodo šele postale priljubljene. Splošna beseda cloud (uporabljana v zvezi z delom računalničarjev na daljavo, kjer se znanje in sredstva delijo med vse udeležence) je lani tako presegla ceno 200 milijonov dolarjev!
5. Pri preprodaji domen ima vedno prednost končnica COM. V določenih primerih so za obiskovalce zanimive tudi druge končnice, a za globalnega igralca, ki razmišlja o milijonskih zaslužkih, tako za preprodajalca, kot za končnega uporabnika, je COM edina sprejemljiva možnost.
Registracija domen z namenom špekuliranja potemtakem ni namenjena vsakomur, saj moramo za tovrsten zaslužek pokazati kar nekaj znanja in iznajdljivosti, pa še se nam lahko zgodi, da bomo zašli v pravne zaplete, ki nam bodo po nepotrebnem kratili spanec. Seveda pa še vedno lahko registriramo domeno z imenom, ki najbolje opisuje našo dejavnost, postavimo spletno stran in – veselo na delo!