Če želite narediti svojo spletno stran kar se da obiskano, potrebujete za začetek dobro domeno, torej dober spletni naslov svoje strani. Tu pa se lahko izkaže, da odločitev niti ni tako preprosta.
Včasih je težko izbrati domensko končnico, spet drugič pride do težave že v glavnem delu domene, torej pri imenu. Da bi se jim izognili, vam lahko najbolje pomaga tako imenovana parkirana domena.
Kaj je parkirana domena in čemu služi?
Gre za domeno, ki je običajno sorodna vaši glavni domeni, ves svoj promet pa tudi usmerja nanjo in ga tako pomaga povečevati. Parkirana domena namreč nima lastne vsebine, njena edina naloga je preusmerjanje obiskovalcev ter s tem povečevanje prometa na glavni strani.
Če povemo bolj po domače oziroma vzamemo primer iz turizma: različne turistične agencije ponujajo isti aranžma, s katerim potujete preko neke glavne agencije. Ne glede na to, ali ponudbo za potovanje izberete in vplačate pri X ali Y, boste nazadnje vedno potovali z isto agencijo, ki stoji v ozadju.
Prav tako deluje tudi parkirana domena – ne glede na to, na katero od vaših parkiranih domen bo obiskovalec kliknil, se bo znašel na glavni strani.
Kdaj se je smiselno odločiti za parkirano domeno?
Večina lastnikov spletnih strani se odloči za preusmeritvene domene takrat, kadar želijo z isto vsebino pokriti isti domenski naslov z različnimi končnicami. Na primer: slovenia.si, slovenia.eu, slovenia.com. Prav tako pa lahko variira glavni del domene. Na primer: slovenia.eu in slovenija.eu (z j ali brez j).
Vsekakor je parkirana domena izjemno uporabna tudi takrat, kadar si želimo povečati uvrstitev v iskalnikih glede na ključne besede. Recimo, da imate stran o peki, ki se imenuje pecem.si. A nato ugotovite, da bi imeli več obiskov, če bi nanjo usmerjali še z drugih domen, na primer torta.si, potica.si in sladica.si. Možnosti je vsekakor kar nekaj in dobro jih velja pretehtati, kajti mojstri za optimizacijo vam bodo povedali, da je možno že s samo izbiro imena domene narediti precej veliko.
Koliko pa vas takšna parkirana domena stane?
Pravzaprav povsem enako kot registracija glavne domene, na katero boste preusmerjali. Strošek je torej odvisen od tega, kje parkirane domene registrirate in kakšne domenske končnice imajo. Ker registracija domene načeloma ni draga stvar, pa bi moral biti pozitiven učinek, ki ga prinese parkirana domena, veliko večji in tudi pomembnejši od tistih nekaj evrov, ki so potrebni za njen zakup.