Za registracijo spletne domene imamo na voljo cel kup domenskih končnic, ki se nanašajo predvsem na to, kakšna organizacija se predstavlja na spletni strani, kakšno je področje njenega delovanja ter seveda kakšno geografsko področje pokriva. V tem smislu je najširša domena .com, ki predstavlja globalno domensko končnico, pri kateri narava organizacije ni določena. Bistveno je, da je spletna stran namenjena prav vsem, ki bi jih vsebina utegnila zanimati, ne glede na to, od kod so. Večina spletnih strani s končnico .com je v angleškem jeziku.
Popolno nasprotje so nacionalne domene, ki imajo končnico posamezne države, za Slovenijo .si. Takšna končnica nam lahko pove več stvari:
- da spletna stran predstavlja slovensko podjetje,
- da gre za stran podjetja, ki je usmerjeno na slovenski trg,
- da je vsebina strani zapisana v slovenskem jeziku.
Kaj pa domena s končnico .eu? Kdaj je ta najboljša rešitev?
Kdo lahko registrira stran z domeno .eu?
Tako kot za večino drugih domen tudi pri končnici .eu velja, da se lahko zanjo odloči vsakdo, torej tako fizične kot pravne osebe. Končnica .eu je na voljo že od leta 2006, uvedli pa so jo zaradi potrebe po končnici, ki bi kazala na evropsko usmerjenost spletne strani. Uporabna je torej za podjetja in posameznike, ki svojih aktivnosti ne izvajajo ozko lokalno, torej znotraj lastne države, prav tako pa ne globalno, temveč jih zanima predvsem evropski trg.
Spletne strani z domeno .eu so se hitro prijele in predstavljajo na področju Evrope pogosto odločitev. Zanjo se odločajo podjetja, ki delujejo na trgu cele Evrope in se želijo predstaviti uporabnikom iz različnih držav na enakopraven način. No, povsem tako le ni, kajti še vedno je tu tudi jezikovna izbira. Četudi se lastnik spletne strani z domeno .eu odloči, da bo znotraj strani poskrbel za možnost prikaza strani v različnih jezikih, se zelo redko poskrbi za enakopravnost prav vseh jezikov. Ponavadi je največ vsebine zgolj v tistih najbolj razširjenih in domačem jeziku podjetja.
Kdaj se odločimo za domeno .eu?
Čeprav naj bi bila .eu naša prva izbira takrat, ko se želimo udejstvovati na evropskem trgu, so razlogi za registracijo .eu tudi drugačni. Nekatera podjetja in posamezniki se odločijo za domeno .eu takrat, kadar si ne morejo zagotoviti nacionalne domene z izbranim korenom, saj je ta domena že zasedena. Kadar je ime z domensko končnico .si zasedeno, registrirajo enako ime z domeno .eu. Seveda pa tudi to ni vedno mogoče. »Resne« strani namreč pogosto poskrbijo, da jim ne moremo povzročati težav. Kako to naredijo?
Ko registrirajo domeno .si (ali drugo nacionalno ali generično domeno), registrirajo hkrati še isto ime s končnico .eu. Ne zato, ker bi to potrebovali zaradi vsebine, temveč le zaradi preprečevanja, da bi domeno registriral nekdo drug in jim s tem škodil pri prepoznavnosti. Stran s končnico .eu je tako »prazna« oziroma zgolj preusmeri na aktivno domeno.
Pravzaprav se zaradi konkurence podjetjem celo priporoča, da ravnajo tako. Sicer pa se nikoli ne ve – podjetje, ki je danes usmerjeno zgolj na slovenski trg, se lahko po letih delovanja odloči tudi za udejstvovanje na evropskem. Če že ima domeno .eu, je to odlično, če je ta last nekoga drugega, pa je situacija lahko precej neprijetna.
Bi tudi vam prav prišla .eu domena? Uporabite naš preverjalnik domen in se prepričajte, da je želena domena na voljo za registracijo.