5 najpogostejših napak pri registraciji domene

Čeprav je registracija domene povsem preprosta, saj morate le poiskati registrarja in se sprehoditi skozi nekaj korakov postopka registracije, pa vseeno lahko pride do kar nekaj napak. Nekatere izmed njih so za posel usodne, spet druge je mogoče enostavno odpraviti.

Registracija domene - napake

Da boste registrirali domeno, s katero boste hitro osvojili svojo ciljno publiko spletnega občinstva, se izognite petim najpogostejšim napakam. V kolikor boste naše nasvete upoštevali, svoje odločitve glede registracije domene ne boste obžalovali.

1. Izbira slabega imena domene

Največja napaka, ki jo lahko naredite, je, da izberete slabo domensko ime. Najboljši nasveti, ki vam jih lahko ponudimo, pa so naslednji:

  • Izberite ime, ki je kratko (do 10 znakov) in si ga je lahko zapomniti.
  • V imenu domene naj ne bo vezajev in številk, saj sploh slednje lahko nakazujejo na »spammy« domeno.
  • Z imenom domene predstavljajte svojo blagovno znamko. Če boste domeno registrirali zato, da boste na spletni strani predstavili svoje podjetje, pa bo najbolje, da je domena kar enaka imenu vašega podjetja.
  • V kolikor bi na spletni strani radi predstavili kakšno dejavnost, pa bo dobro, da v ime domene vključite ključno besedo. Na ta način bodo vaši obiskovalci lahko že takoj vedeli, o čem boste pisali.

2. Izbira napačne domenske končnice

Druga napaka, ki je prav tako precej pogosta in večkrat tudi usodna, je izbira neustrezne domenske končnice. Če denimo ciljate na prebivalce Nemčije, registrirali pa ste domeno s končnico .si, ste pošteno brcnili mimo. Držite se naslednjih navodil:

  • Najbolje bo, da registrirate nacionalno domeno države, na katere uporabnike ciljate.
  • Če je tudi ta zasedena ali pa obstajajo omejitve, ki vam registracijo domene preprečujejo, registrirajte domeno .eu.
  • Če je tudi ta zasedena, registrirajte domeno .com ali .net.
Domenske končnice

 

Obstaja še ena možnost. Registrirate lahko eno izmed novejših domen, ki jih pogosto označujemo z izrazom »tematske domene«. Sem spadajo domenske končnice, kot so .guru, .bar, .ninja, .tips, .diet in številne druge. Te domenske končnice večinoma pridejo v poštev le v primeru spletne strani v angleškem jeziku.

3. Napačna izbira registrarja

Ena izmed petih napak je napačna izbira ponudnika domen, ki mu pravimo tudi registrar. Do te napake pride največkrat zato, ker želijo naročniki za domeno zapraviti čim manj denarja. Pri izbiri registrarja upoštevajte naslednje:

  • Odločite se za domačega registrarja, saj ga boste v primeru težav lahko vedno poklicali. Običajno so domači registrarji bolj odzivni tudi prek e-maila, saj imajo mnogo manj naročnikov kot veliki tuji registrarji.
  • Domeno registrirajte pri verodostojnem registrarju, ki se lahko pohvali z večjim številom strank (vsaj 3000).
  • Pred registracijo se pozanimajte, kako izgleda naročniški center, kaj vse v njem lahko urejate in kaj o njem porečejo drugi.
  • Poiščite forume in bloge, kjer boste našli pozitivne in negativne kritike za različne registrarje. Tudi na našem blogu smo že večkrat omenjali nekatere domače registrarje, predvsem NEOSERV.SI, s katerim smo daleč najbolj zadovoljni.

4. Vpis napačnih kontaktnih podatkov

Ob registraciji domene morate vpisati tudi nekaj svojih podatkov, v kolikor pa domeno registrirate na podjetje, boste morali podati tudi ime podjetja ter davčno številko.

Vnesite resnične podatke, saj imate v nasprotnem primeru lahko težave. Prav tako bodite pozorni, da se ne zatipkate. Še posebej pri e-poštnem naslovu, saj boste nanj prejeli obvestila, povezana z domeno. Na kontaktni e-naslov bodo prihajala tudi sporočila glede pravočasnega podaljšanja domene. In če boste ta sporočila spregledali, je le vprašanje časa, kdaj boste domeno pozabili podaljšati.

5. Prekratko obdobje zakupa domene

Pri tem sicer ne gre za tipično napako, a če veste, da boste določeno domeno zagotovo uporabljali dlje časa, ne le eno leto, se vam jo izplača registrirati za daljše obdobje, na primer za pet let. Razlogi za to so (najmanj) trije:

  • Razmišljanje o podaljšanju domene boste lahko odložili za dolgih pet let. V tem obdobju tudi ne bo možnosti, da bi ostali brez domene. Razen seveda v primeru, da kršite kakšne pogoje, kar je zelo redko.
  • Z registracijo za daljše obdobje boste pri večini registrarjev deležni večjega popusta. Poleg tega se boste izognili možnosti višjih cen v prihodnosti, če bi cene vrhnjih domen narasle.
  • Dolžina zakupa domene naj bi bil tudi eden izmed mnogih faktorjev, na podlagi katerih Google v svojem iskalniku razvršča rezultate. Če bo Google videl, da ste domeno registrirali za dlje časa, bo vedel, da s projektom mislite resno. Posledično vas bo uvrstil na višja mesta.
Be Sociable, Share!

Leave a Reply