5 dodatnih stvari, o katerih morate razmisliti, ko kupujete domeno

Izbira domene lahko odločilno vpliva za uspešno predstavitev na spletu. Skoraj vedno je dobro upoštevati osnovna pravila, ki veljajo pri izbiri:

  • izberite kratko ime domene,
  • domena naj predstavlja vašo blagovno znamko,
  • v imenu ne uporabljajte številk, šumnikov in posebnih znakov,
  • izberite ustrezno domensko končnico,
  • pazite na kršitev avtorskih pravic,
  • registrirajte več domen,
  • itn.

Izbira domene

Poleg osnovnih pravil pa je dobro upoštevati še dodatne nasvete, s katerimi boste še bolj učinkovito dosegli svojo ciljno publiko ali stranke.

1. Lokalna usmerjenost

Če ponujate produkte, ki so vezani izključno na lokalno skupnost, potem razmislite o lokalnem imenu domene. S tem lahko učinkovito prehitite konkurenco, saj bodo vaši obiskovalci že iz imena domene izvedeli, kje lahko najdejo vaše produkte. Glede na to, da je Slovenija dokaj majhen trg, velja ta nasvet upoštevati samo pri spletnih straneh, ki so usmerjena na večja slovenska mesta.

Nekaj primerov lokalno usmerjenih domen:

  • izleti-ljubljana.si
  • mariborska-podjetja.org
  • kranjski-obrtniki.si

Lokalna domena

Umestitev kraja v ime domene lahko pozitivno vpliva tudi na optimizacijo za iskalnike (ang. SEO). Ko obiskovalci na spletu iščejo določen produkt, po navadi zraven vpišejo tudi lokacijo. V takem primeru bo vaša spletna stran uvrščena višje med prikazanimi rezultati iskanja.

2. Naredite raziskavo

Preden registrirate domeno, je zelo pomembno, da preverite, ali želena domena ni že zasedena ali zaščitena s strani drugega posameznika ali podjetja. Prav tako preverite, da ni bila registrirana že kdaj v preteklosti. Lahko se namreč zgodi, da se določene domene drži slab sloves ali pa ima povezave na različnih nekakovostnih ali nezakonitih spletnih straneh. Njena registracija vam tako lahko prinese več škode kot koristi.

Po drugi strani pa vam lahko domena, ki je bila v preteklosti že registrirana, prinese dodatne prednosti. Če gre za priljubljeno pretečeno domeno, vam lahko njena registracija pomaga k hitrejši in učinkovitejši prepoznavnosti na spletu.

3. Enostavna izgovorjava

Tudi če ste upoštevali eno od osnovnih pravil in registrirali kratko domeno, to še ne zagotavlja uspeha. Prav tako je pomembno, da je domena lahko izgovorljiva. Danes še vedno velja, da vam ustno izročilo lahko prinese veliko strank. Če boste uporabili enostavno, lahko izgovorljivo domeno, si jo bo zapomnilo več ljudi, kar bo pomenilo več obiska na vaši spletni strani in potencialno povečanje prihodka. Preprosto izgovorljiva domena je torej bolj zapomljiva, kar je velik dodaten plus.

Primeri dobro in slabo izgovorljivih domen:

  • kupujem.si
  • gradnja.com
  • gaw3rrokq.net
  • klub-sivka.org
  • 24zhšspletninaslov.com
  • če3q2.si

Ali opazite razliko med njimi? Katere od teh domen bi si enostavno zapomnili in katerih nikoli?

Zapomljiva domena

4. Ne uporabljate ključne besede po nepotrebnem

Ključna beseda v domeni ima zagotovo lahko vpliv na SEO, vendar ne v takem obsegu, kot je to veljalo še nekaj let nazaj. Google je namreč spremenil iskalne logaritme, zaradi katerih uporaba ključne besede ali besed ne vpliva bistveno na boljše rezultate v iskalniku, če se iskana beseda nahaja v imenu vaše domene.

Z uporabo ključne besede v domeni se omejite na posamezen produkt, kar lahko predstavlja težavo, če boste v prihodnosti razširili svojo ponudbo. Poglejmo si nekaj primerov, kjer domena omejuje vašo (potencialno) ponudbo:

  • vijaki-pokorn.si
  • kosnja-trave.com
  • prodaja-vrat.eu

5. Uporaba besednih zvez

Uporaba ključne besede ni vedno prava izbira, svetujemo vam povezavo blagovne znamke in ključne besede ali samo uporabo blagovne znamke. Če na primer želite prek spleta prodajati knjige, bi lahko registrirali domeno prodaja-knjig.com. Takšna domena predstavlja precej omejitev, kar se tiče prepoznavnosti in ustvarjanja blagovne znamke, saj sta uporabljeni kar dve ključni besedi, ki se zelo pogosto uporabljata na spletu. Mnogo bolj učinkovita je izbira ključne besede in blagovne znamke, npr. knjige-novak.si.

Še nekaj primerov, kako lahko z uporabo blagovne znamke ustvarite bolj učinkovite domene:

  • frizerske-storitve.com –> frizerstvo-glavnik.com
  • gostinstvo-polna-miza.si –> polnamiza.si
  • prodaja-sobnih-koles.eu –> kolesa-gorjup.eu
  • mizarski-izdelki.si –> mizarstvo-ostruzek.si
Be Sociable, Share!

Komentiranje je onemogoeno.